Wpis z mikrobloga

Ludzie nie będą jeździć 2-3h pociągiem do CPK, bo bardziej im się opłaca polecieć z Radomia, czy tam z Krakowa..... jasne xd

Miałem okres w swoim życiu, gdzie pracowałem jako Inżynier na projekcie w Finlandii, latalem dwa razy w ciagu miesiąca, większość moich podroży wyglądała tak jak poniżej:
- Kraków - Amsterdam - Helsinki
- Kraków - Frankfurt - Helsinki
- Kraków - Monachium - Helsinki

I to głównie Lufthansa i KLM.
Chyba tylko raz mi się zdarzyło lecieć przez Warszawę polskim LOTem
Szczerze wolałbym te trasę pkkonac pociągiem do CPK i stamtąd polecieć do Hellsinek.

Ruch lotniczy, to nie tylko wyjazd na wakacje raz w roku na Majorkę, gdzie możemy sobie zaplanować bezpośredni lot dużo wcześniej i dostosować swoje plany do samego lotu., W przypadku pracy jest potrzebna większa elastyczność i dostępność.

#kanalzero #cpk
  • 18
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Bondswift: My nie potrzebujemy regionalnych lotnisk by latać do przesiadkowych Frankfurtów, Paryżów, Amsterdamów, Madrytów! My chcemy latać ze swojego dużego lotniska od razu na cały świat. Mając dedykowaną szybką kolej zastępujemy regionalne lotniska (akceptujemy drobną niedogodność na początku podróży, by potem mieć procę, a nie ciułanie na trzy etapy co po naszej stronie podwaja lub potraja koszty podróży! [https://twitter.com/MacVVilk/status/1755170938524471384]
(https://twitter.com/MacVVilk/status/1755170938524471384)

No More Half Measures!
#kanalzero
  • Odpowiedz
  • 29
@Jushur: Chyba, źle zrozumiałeś mój post, miał być potwierdzeniem potrzeby budowy CPK wystarczy spojrzeć na mapę, żeby zrozumieć jak bezensownym połączeniem jest Kraków - Frankfurt - Helsinki.
Trochę poprawiłem, bo faktycznie mógł zostać, źle odebrany xD
  • Odpowiedz
  • 4
@SendMeAnAngel: Gdybym miał, to bym latał. Ale nie miałem, Wizzair miał stworzyć taka trasę, ale przekładał decyzję, co miesiąc, a mi się w międzyczasie projekt skończył, więc przez rok się trzeba było męczyć xd
Łatwiej jest zebrać ludzi z wiekszego obszaru geogrficznrgo do jednego dużego portu lotniczego i stamtąd ich słać w mniej uczęszczana trasę. No nie oszukujmy się, Finlandia to nie jest zbyt turystyczny kierunek, żeby tworzyć trasy z
  • Odpowiedz
Łatwiej jest zebrać ludzi z wiekszego obszaru geogrficznrgo do jednego dużego portu lotniczego i stamtąd ich słać w mniej uczęszczana trasę. No nie oszukujmy się, Finlandia to nie jest zbyt turystyczny kierunek, żeby tworzyć trasy z małych lotnisk, gdzie masz wypełnione 1/4 miejsc w samolocie.


@Bondswift: No to jest jakiś argument. Wciąż mam nadzieję, że jeśli CPK powstanie, to nie zaorają całkowicie lokalnych lotnisk i będzie można z nich latać
  • Odpowiedz
  • 17
@SendMeAnAngel: Wydaje mi sie, że nam to nie grozi, szczególnie biorąc pod uwagę, że zazwyczaj lotniska regionalne są wykorzystywane w dużej mierze przez tanie linie lotnicze.
A jeśli masz na myśli jakieś dalsze trasy, to tak czy tak, czeka Cie przesiadka w dużym porcie lotniczym. Jak leciałem do Stanów, to również leciałem przez Amsterdam, więc IMHO lepiej, jak taki port będzie w Polsce.
  • Odpowiedz
  • 3
@DOgi: też grubo xD
Bardzo przyjemne i ludzie bardzo ciekawi, pamiętam jak mnie w barze na lotnisku taki starszy Fin zaczepił i dopytwal czy mam w Polsce traktor i jak przygotowywauje opał na zime, 7:00 rano chyba była xD
Za to samo lotnisko to zapamiętałem w wiecznej przebudowie.
  • Odpowiedz
@Bondswift: W sumie sam sobie odpowiedziałeś na problem. 🙃 Nie ma tyle osób żeby lecieć do Finlandii z Krakowowa w pełnym samolocie. Czy będzie z CPK? Być może a Być może nie. Czy z Amsterdamu był pełen samolot? Zapewne tak bo z całej Europy się uzbierał. 😅 Właśnie to jest ten myk. CPK rozwiąże problem czarterów wakacyjnych i cargo jeżeli będzie mieć przystępna cenę ale raczej nie dziwne kierunki.
  • Odpowiedz
@Bondswift: super pomysł - jak zbudujemy duuuze lotnisko to z pewnością będziesz miał loty wprost do Helsinek kiedy Ci tylko potrzeba, no i na pewno dojedziesz tam kolejka dużych prędkości (nasze pendolino jeżdżące 60% swoich możliwości to przecież tylko wyjątek, potwierdzający regułę rzecz jasna) ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Bondswift bardzo dużą część zeszłego roku spędziłem na kontrakcie na południu Szwecji, zdarzały się miesiące gdzie latałem średnio raz na tydzień i większość moich lotów to były Wrocław - Warszawa - Kopenhaga i odwrotnie. Jak się chce to się da.

KrupnikPL - @Bondswift bardzo dużą część zeszłego roku spędziłem na kontrakcie na poł...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 2
@ehr_: Czemu inne lotniska mają zbierać ludzi z całej Europy?? A "duuuuże" lotnisko w Polsce nie może zbierać na przykład z lotnisk regionalnych w Europie wschodniej xD
Jak ktoś dużo latał, to widzi jak przeładowany jest Frankfurt i Amsterdam.

Przykład Helsinek to jest tylko przykład, że rzadko są tworzone połączenia z lotniska regionalnych, więc tylko potwierdza moją tezę, że większe prawdopodobieństwo jest na utworzenie takiego połączenia z większych portów.

W------e
  • Odpowiedz
  • 1
@KrupnikPL: Nadal się przesiadasz na dużym lotnisku i nie masz bezpośredniego połączenia z lotniska regionalnego, więc tylko potwierdza to co mówiłem.
Trochę się olatasz, Przemysł?/Energetyka?
  • Odpowiedz
  • 1
@Dorth: Zgadza się, tylko Ja nie twierdzę, że CPK ma być konkurencyjne na tle innych portów "dziwnymi" połączeniami.
Zresztą to nie port lotniczy tworzy połączenia tylko linia lotnicza.
Miał służyć tylko i wyłącznie jako życiowy przykład o tym, że mało jest bezpośrednich połączeń z lotnisk regionalnych, że tak powiem w dni powszednie xd
Oczywiście decydującą będzie cena.
  • Odpowiedz