Wpis z mikrobloga

Witajcie,
od jakiegoś czasu "trochę bardziej" jestem zajawiony wspinaczką i boulderingiem. Przychodzę do was z prośbą o polecenie jakiegoś sposobu na wzmocnienie chwytu. Dotychczas kilka razy w tygodniu wykonywałem treningi siłowe, lecz z powodu braku czasu byłem zmuszony do ograniczenia mojej aktywności do treningów na ściance i boulderach. We wszelkiego rodzaju sklepach sportowych spotykałem akcesoria w postaci gumowych ringów, lecz chciałbym prosić o opinię czy takie zabawki mają rzeczywiście sens i przynoszą jakieś rezultaty. Wykonuję pracę biurową, więc od czasu do czasu fajnie by było czymś zająć ręce. Dzięki (:
#wspinaczka #bouldering #wspinanie
  • 9
  • Odpowiedz
@bleiddze: jak długo trenujesz wspinaczkę? czego dokładnie ci brakuje, że chcesz wzmacniać chwyt? odpadasz na ściskach? na krawądkach? na oblakach?
  • Odpowiedz
  • 0
@uytx To są dopiero moje początki bo lekko ponad dwa miesiące. Chciałbym generalnie wzmocnić chwyt żeby jakoś progresować. Problemów przysparza mi wszystkiego po trochę od oblaków po crimpy. W trakcie ruchu odpadam od ścianki bo np palce nie wytrzymują na crimpie albo generalnie gdzieś wewnętrznie czuję że nie chce tego łapać bo wiem że nie utrzymam
  • Odpowiedz
@bleiddze: 2 miesiące to bardzo krótko, po prostu się wspinaj i siła sama przyjdzie, nie ma sensu obciążać teraz palców dodatkowym treningiem.
  • Odpowiedz
@bleiddze: j/w. Na takim etapie (do 2-3 lat) rób kilometry ścianek. Żaden specjalistyczny trening nie poprawi chwytu, a może skończyć się kontuzją. Ścięgna muszą stopniowo się zaadaptować do takiego wysiłku, którego wcześniej nie miały.
  • Odpowiedz
  • 0
@Aik-: @Jare_K @uytx Dzięki Panowie. A gdybym znalazł czas na siłownie, (bo raz na jakiś czas się zdarzy) to skupiać się na jakichś konkretnych partiach czy lecieć raczej własnym, stałym zestawem?
  • Odpowiedz
@bleiddze: podciąganie nachwytem, mięśnie brzucha/korpusu, łydki. Uważałbym na nadmierną masę bicków i ogólnie masę. Wspinacze raczej nie są przypakowani i lecą w niższe BMI, a z kulturystami próbującymi na ściance widziałem, że potrafi to przeszkadzać.
  • Odpowiedz
@bleiddze: tak jak piszą, nie obciążaj nadmiernie palców przez pierwsze miesiące bo możesz sobie tylko zaszkodzić. Pozwól stawom wpierw się przyzwyczaić. Na początku przygody nie polecam również dróg z dużą ilością krawądek (nie zapinaj chwytów bo możesz zrobić sobie krzywdę) i chwytów, gdzie wciągasz się lub wisisz na pojedynczych palcach. Powodzenia.
  • Odpowiedz