Wpis z mikrobloga

Kochani!

Szukam pomocy i wsparcia wiedzą / radą w zakresie: #zakupy #teleskop #teleskopy #obserwacjenieba #gwiazdy #astronomia - jak z któryś tagiem przesadziłem to przepraszam.

Otóż, chciałbym dla mnie i dla dzieci sprawić teleskop do nocnych obserwacji nieba. Problem w tym, że totalnie nie znam się na teleskopach.
Jedyne co wiem to chciałbym mieć taki z możliwością przyłączenia tabletu / smartfona, żeby dzieciaki mogły łatwo obserwować wyniki naszych gwiezdnych optycznych eskapad :D
Dodatkowo mój syn ma uszkodzony nerw wzrokowy i możliwość podglądu obrazu na ekranie telefonu znacznie temat ułatwi.

W jaki model warto zainwstować dla takiego laika jak ja? Wiem, że pytanie mega "ogólne" ale nawet rady typu na co powinienem zwrócić i co sprawdzić albo doprecyzować będą na wagę złota.

Co do złota to jeszcze nie określiłem budzetu na ten sprzęt ale fajnie by było żęby jednak celować w sprzęt "nie dla profesjonalistów" jeżeli chodzi o cenę.
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Jedyne co wiem to chciałbym mieć taki z możliwością przyłączenia tabletu / smartfona, żeby dzieciaki mogły łatwo obserwować wyniki naszych gwiezdnych optycznych eskapad :D

@inny_89: W zasadzie jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest tu zakup kamery astronomicznej, a to koszty które zaczynają się od 700 PLN i w górę. Sama jej obsługa też wymaga trochę wprawy, ponieważ obiekty na niebie mają ogromny rozrzut jasności i niestety obraz na ekranie monitora nie odda
  • Odpowiedz
@inny_89: Wow! Nie wiedziałem, że można w tej cenie znaleźć teleskop o takiej aperturze. Delta Optical to popularna i sprawdzona marka. Poza tym ten uchwyt na telefon może pomóc w uniknięciu inwestowania w drogi, choć dobry sprzęt do rejestrowania obrazu. Pamiętaj jedynie, że za pośrednictwem telefonu można będzie z łatwością przenieść na monitor obraz Księżyca i jasnych planet, ale już na pewno nie galaktyk i mgławic. Myślę, że na rodzinne
  • Odpowiedz
via Android
  • 1