Wpis z mikrobloga

W związku z nadpodażą programistów i problemem wejścia do IT, mogłoby być takie rozwiązanie:
-> osoba z 2+ lat expa dostaje jednego stażystę do nauki
-> osoba z 5+lat expa dostaje 2 stażystów /juniorów do poduczenia

Sytuacja jest win - win -> oni będą was odciążać po pewnym czasie w pracy, a oni zyskują nowe doświadczenie.

#pracait #programista15k #programowanie #programista

Czy to dobry pomysł?

• Tak 22.0% (26)
  • Nie 78.0% (92)

Oddanych głosów: 118

• 26
@Volantie gowno nie rozwiązanie, bo nikomu z pracujących programistów nie jest na rękę prowadzić za rączkę jakiegoś placka.

Programista wykonuje usługę za x zł/h i tylko to go obchodzi. Za pół roku może go nie być w danej firmie i guzik go obchodzi co kto będzie tam tam robił za y czasu.

Chyba najgorszy moment w karierze jak dostałem stażystę pod swoje skrzydła.

Palenie pieniędzy na uczenie świerzaków jest nikomu niepotrzebne. Jeszcze
@piotr_forsa

@Volantie: ja akurat nie jestem programista tylko sieciowcem i lubie szkolic nowych zeby mnie odciazali bo wtedy mam wiecej czasu na jutuba i tiktoka

Przede wszystkim w pracy programisty nie istnieje zjawisko "odciążania". Każdy dostaje taski, które sam wycenia czasowo, na swoim poziomie złożoności i liczba juniorów w teamie w żaden sposób na to nie wpływa.

Każdy robi swoją robotę i praca każdego jest odpowiednio wyceniana. Nie ma tak, że
@piotr_forsa

@LezliNilsen: mysle ze jak pracujesz w jednej firmie i nie skaczesz po innych, to nauczanie nowych jest ok sprawa. A jezeli jestes jakims freelancerem to raczej wywalone.

No to źle myślisz. Zmienianie kontekstów i rozpraszanie swojej uwagi pomiędzy swoją robotę a ciągnięcie kogoś za rączkę już samo w sobie jest wkvrwiające.

Żeby pracować efektywnie jako mid/sen trzeba mieć odpowiednie warunki do zachowania odpowiedniego poziomu koncentracji.

To nie jest podłączanie kabelków,
@piotr_forsa