Wpis z mikrobloga

Jak wiadomo odżywka białkowa z mlekiem jest na masę a z wodą na rzeźbę. Ale jeżeli już rozmawiamy o diecie przy treningu to:

Co jest ważniejsze w diecie - kalorie czy makroskładniki?

#silownia #dieta #mikrokoksy #sterydy

Co jest ważniejsze?

  • Liczenie kalorii 68.2% (90)
  • Liczenie makro 31.8% (42)

Oddanych głosów: 132

  • 12
@Ncaoj99t: czy to pytanie z haczykiem?
Makroskładniki, tylko i wyłącznie. Dowód nie wprost: teza: ważne są kalorie. Zatem jedz codziennie 4000kcal w postaci torby cukru rozrobionej wodą (0 kcal) i obserwuj czy masz postępy w czymkolwiek oprócz próchnicy zębów. Dziękuję, CBDU
liczenie makrosładników = liczenie kcal


@DywanTv: Ale dochodzą takie składniki odżywcze jak np. błonnik, jak poliole, jak etanol. Dochodzi TEF, gdzie białka jest wyższy niż tłuszczy. Idź po etykietę np. płatków owsianych, przelicz sobie kcal z makroskładników i potem porównaj z wyliczeniami producenta - czemu jest więcej? ;)
@DywanTv: chyba mu w pytaniu chodziło o to, czy ważniejsze w kwestii efektow będzie trzymanie niskiej nadwyżki kalorycznej i białka (makro dowolone) czy trzymanie byle jakiej nadwyżki (czasem większej czasem mniejszej) ale z idealnie wyliczonymi makro. I przy której opcji mniej zaleje się przy masie.
@In_thrust_we_trust: przypomniała mi sie taka akcja jak podczas jakiegoś zaliczenia z języka polskiego, uczeń zaczął opisywać ze autor pisząc w swoim utworze o niebieskich zasłonach miał na myśli niebo jako odniesienie do kosmosu jako cos nieskończonego i nieskończenie pięknego a potem sam ten autor skomentował to ze jak pisał o niebieskich zasłonach to po prostu randomowo wybrał sobie ten kolor. Tak mam trochę w tym przypadku :p o żadne trzymanie niskiej
@Poemat:

Ale dochodzą takie składniki odżywcze jak np. błonnik, jak poliole, jak etanol. Dochodzi TEF, gdzie białka jest wyższy niż tłuszczy. Idź po etykietę np. płatków owsianych, przelicz sobie kcal z makroskładników i potem porównaj z wyliczeniami producenta - czemu jest więcej? ;)


Dla losowych płatków owsianych kcal policzone z makro = 353,2 kcal, kcal na opakowaniu 375 kcal. Jak się doliczy błonnik 2kcal/g, którego też się powinno pilnować, różnica jest
@Poemat: No to jest około 10% w zależności od źródła. Nie ma to znaczenia w podejściu liczenia makro. Jemy daną ilość B/T/W, jest to jakaś tam liczba kcal. Chcemy schudnąć, to odejmujemy węglowodanów, może nieco tłuszczu, czasem podwyższymy czy zmniejszymy białko, zawsze odpowiada to jakieś liczbie kcal, która nie ma dla nas znaczenia. Jeśli nie chudniemy, to przecież trzeba odjąć węgli, tłuszczu, dodać białka. Oczywiście można bawić się w odejmowanie 20g
@DywanTv: Ma znaczenie TEF i to bardzo duże. Zjedz 3k kcal z 70% białka, 20% ww i 10% t. Teraz zjedz tyle samo tylko odwróć proporcje. W pierwszej sytuacji „dostarczysz mniej kalorii” - a przecież i tutaj i tutaj zjadłeś 3000 kcal.
Ja się tylko tego czepiam, nie ogółu, z którym się zgadzam ;)