Wpis z mikrobloga

@awres: Ale ta X7 emituje mniej zanieczyszczeń na km niż ten Lupo. I o to w tym chodzi. O zmniejszenie ilości zanieczyszczeń, a nie zużycia paliwa.
  • Odpowiedz
O zmniejszenie ilości zanieczyszczeń, a nie zużycia paliwa.


@gregor40: Ciekawe, gdyby między spalaniem a ilością generowanych zanieczyszczeń istniała jakaś zależność... hmmm
  • Odpowiedz
xD nie robmy lafiryndy z logiki. Jak pali 20l to produkuje wiecej zanieczyszczeń niż palący 3l


@Salomonthekrol: Ale tu chodzi o zanieczyszczenia inne niż CO2. Lupo generuje znacznie więcej tlenków azotu niż nowe BMW. Powąchaj sobie spaliny samochodu sprzed normy EURO3/4 to skumasz o co chodzi.
  • Odpowiedz
emisja CO2 BMW x5/x6/x7 v8 292–274g

/km


VW Lupo 3l 81 g/km


@open_or_die: co2 nie jest zanieczyszczeniem powietrza. Nazwa mówi wyraźnie strefa CZYSTEGO transportu. Nie ekonomicznego, niskiego. Czystego. Spalin z X7 jest więcej ale są czystsze.
  • Odpowiedz
@xqwzyts przy okazji z jednej opony do X7 zrobisz komplet do Lupo, z klocków hamulcowych na jedno koło zrobisz komplet do Lupo.

Jak chcesz to możemy się bez końca takim p----------m przerzucać.
  • Odpowiedz
@gregor40: xD dajże dane proszę. Same opony z tego kolosa produkują kilka razy więcej pyłów niż to lupo. CO2 nawet nie ma co porównywać, bo beta kilka razy więcej. Tlenki azotu tu może być jakaś przewaga BMW ale to też trzebaby sprawdzić. Przy sprawnym katalizatorze wcale nie będzie dramatu. Dodaj jeszcze ile wody, pierwiastków trzeba zużyć na wyprodukowanie tego olbrzymiego BMW i które auto sumarycznie dla planety jest bardziej szkodliwe.
  • Odpowiedz
@kobiaszu: niby tak ale zanieczyszczenia to też ścieranie opon i hamulcy tylko one nie są liczone w testach a jednak wielka krowa 2 tony więcej ściera od autka 800kg więc w realu wychodzi że taka sama chujnia z ekologii
  • Odpowiedz
@awres: Otóż VW Lupo 3L wjedzie do SCT, bo jako jedno z nielicznych aut już w bodajże 1999 spełniało normę Euro 4.


@wilqua: Ale nie wjedzie, bo otrzymało normę Euro 1 - wyższe wtedy nie istniały.
  • Odpowiedz
@gregor40 ciekawe ile zanieczyszczeń powstało podczas produkcji takiego auta elektrycznego. Praca kopalni wydobywającej minerały ziem rzadkich. Ile energii itd. okaże się że ten Lupo przez 40 lat jazdy tyle nie wypierdzi przez rurę co nowy elektryk suv wyprodukował przed opuszczeniem fabryki.
  • Odpowiedz
@enron: Doczytaj. VW Lupo 3L jako jeden z pierwszych samochodów spełniał normę Euro 4. Nawet wikipedia o tym wspomina.
I oczywiście, że istniały, bo wiele aut w '99 spełniało już nawet Euro 3.
  • Odpowiedz