Wpis z mikrobloga

Siemano. Jeżdzę na kierownicy (t300rs) niecały miesiąc, przed tym jakieś jeżdżenie na padzie siedząc na kanapie. W sumie jakieś 220h i 42tys przejechane kilometrów. Próbuje się nauczyć sportowej jazdy, żeby w przyszłości przesiąść się na grupę 3 i dołączyć do jakieś ligi. Myśle że to jak w życiu trzeba wsiąść w coś słabszego, padło na BMW M3 E92 (aka Bogoś z M3) i coś pojeździć. Jeden kolega udzielił mi paru rad i jeżdżę zdecydowanie lepiej, ale mam wrażenie że za mało używam hamulca, za mało trial brakingu. Ale grupa 3 to już jakiś kosmos jeszcze dla mnie. Jakieś rady dla noobka?

#granturismo #simracing #playstation
veranoo - Siemano. Jeżdzę na kierownicy (t300rs) niecały miesiąc, przed tym jakieś je...
  • 18
@pilkarskiswir: A coś konkretniej, jakieś przykłady? Ewentualnie jak masz czas, weź to samo auto i trasę i pokaż jak to powinno wyglądać. Seryjne BMW M3 E92, semi slick miękkie, nurburgring gp. Możemy też się ustawić kiedyś na wspólne jeżdżenie to mi pokażesz co i jak :)
@veranoo: nie mam gt ( ͡° ͜ʖ ͡°) ale pare rad moge dac.
Zakret 1 hamujemy bardziej po skosie toru zeby wydluzyc droge hamowania, a nie trzymamy sie lewej. Tutaj malo wazne jest dobre wyjscie, bo mamy nastepny zakret.
2 w miare ok ale troche szerzej
3 i 4 robisz to calkiem zle, przede wszystkim duzo szerzej wchodzimy
5 za wczesnie hamujesz
6 w miare ok ale
@veranoo: za szybko wchodzisz w zakret, w efekcie opony placza a przod jest podsterowny i wytracasz predkosc w zakrecie. Mniejsza predkosc wejscia, zaciesniasz wczesniej, aby twoje wyjscie bylo maksymalnie prosta linia jak sie da, wtedy mozesz depnac jak najszybciej na gaz. Przy hamowaniu zwlaszcza na prostej nie gibaj sie tak autem, musisz hamowac w lini prostej, jesli mamy wchodzic w tematy trailbreakingu mozesz go stosowac ale dopiero w ostatniej fazie skretu,
@sinist3rr: Moim zdaniem drogowe auta dużo uczą, wszystko dzieje się wolniej, łatwiej wyczuć granicę przyczepności jak opony piszczą to znaczy że jedziesz wolno. A co do GT3 to tak, ale bez umiejętności np pracy gazem trzeba jeździć na TC, a to nie o to w tym chodzi. Uwagi bardzo słuszne przyjmuje i będę zwracał na to uwagę. Teraz cisnę nismo gtr 18'. Prawie się zbliżyłem do 2:00, ale można pojechać znacznie
@veranoo: bo miales nieustawione auto, ogarnij sobie setup z youtuba albo gdzies z neta do danego auta i sam zauwazysz ze jazda wyscigowka jest po prostu prostsza i duzo bardziej przyjemna niz drogowki i gwarantuje ci ze do drogowki nie wrocisz. Wiem co mowie bo zanim zaczalem sie scigac w gt3 zrobilem z 1k h na nurburgringu jezdzac glownie 458 albo 991gt3.
@sinist3rr: W wyścigach zazwyczaj jest RO, czyli bez tuningu, ja właśnie lubię drogówki bo tam masz więcej czasu na reakcje. W GT3 jeszcze liczy się siła docisku aero. Jazda drogówkami uczy podstaw, tam trzeba szanować prędkość i dbać o dobrą linie żeby jechać szybciej. W GT3 można jechać byle jak i też wykręcisz w miarę dobry czas, jak masz ustawioną wysoko trakcje i asyste stabilności. Wyślij na priv nick z psn
@veranoo: jedyne co uzyskasz w pełni, po wyłączeniu TC/ABS to ugrilowanie opon w połowie dystansu xD

Skąd się w ogóle wziął ten mit wyłączania TC/ABS w GT3 i innych klasach gdzie te systemy są dopuszczone? Cały motorsport korzysta z TC, a simracing powie, że to pójście na łatwiznę xD
@skarpetyodyna: TC i ABS jest dla słabych ( ͡° ͜ʖ ͡°) A tak na serio to uczy hamowania na wprost i pracę gazem, czucie auta.
Mit to jest żeby od razu wsiadać w GT3, później szybcy kierowcy w GT3 nie jadą szybko drogowymi. A dobre wyjście z zakrętu w z dobrą lini drogowym słabszym aucie to są sekundy, a w GT3 dziesiątki sekund. Taka różnica. Kolega który
veranoo - @skarpetyodyna: TC i ABS jest dla słabych ( ͡° ͜ʖ ͡°) A tak na serio to ucz...
@veranoo: kolega chyba nie odróżnia TC/ABS, które są dostępne w grach od tych, które są faktycznym odwzorowaniem samochodów xD Połowa ledów w kokpicie GT3 dotyczy TC/ABS z kolorystycznym wskazaniem które koło ma uślizg. Podobnie jak LMP1/LMP2, które mają TC w sterowniku silnika.

Wyłączanie tego, w klasach w których profesjonalni kierowcy używają tych wbudowanych systemów podczas zawodów motorsportowych jest zwyczajnie idiotyczne. I nie będziesz ani lepszym kierowcą, ani szybszym.
Wyłączanie tego, w klasach w których profesjonalni kierowcy używają tych wbudowanych systemów podczas zawodów motorsportowych jest zwyczajnie idiotyczne. I nie będziesz ani lepszym kierowcą, ani szybszym.


@skarpetyodyna: Tylko że to w formie treningu i nie autem wyścigowym, tylko czymś znacznie słabszym. Oducza nawyku traktowania hamulca zero-jedynkowo i skręcania na pełnym hamulcu. A brak TC uczy szacunku do gazu i jego kontroli. TC/ABS jest pomocne, ale nauczenie się trochę jeździć bez tych