Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Sasha Chapin wypowiada się w następujący sposób na temat medytacji i oświecenia:

I realize, now, that there is a very simple question that could have guided my search the whole time.

What is stopping me from surrendering fully and open-heartedly to my entire existence, in this moment?”

It is my experience that The Other Thing isn’t some special construction produced with effort, like a cabin you build. Instead, it’s what happens when you are fully at peace with the facts of life and death, yourself and your place in the universe, your significance and insignificance. It’s a state of surrender. This does not mean passivity—it is nonjudgmental unity with the motion of things. You can live a functional life from this state of unity, and accomplish normal tasks, like writing interminable blogs.

Hence, my favorite meditation instruction ever, from Loch Kelly: “what is here when there is no problem to solve?

So, just surrender fully to your existence!


Jak to osiągnąć w praktyce? Każdy funkcjonuje tak, by unikać śmierci i cierpienia. Wiele osób (w tym #przegryw) jest bardzo niezadowolonych ze swojego życia - zdrowia, wyglądu, zasobności, niezależnych od nas genetycznych i społecznych uwarunkowań poziomu szczęścia. Stale napinamy się, unikając zagrożeń i szukając rozwiązań, licząc np. na doczekanie się przedłużających i poprawiających komfort życia technologii. Znajdujemy medytację i chcemy, żeby zadziałała, jednocześnie obawiając się, że nie osiągnięmy upragnionych kamieni milowych w sensownym czasie, tak, by uchroniły nas przed cierpieniem starzenia się.

Jak zatem stosowanie się do tych instrukcji ma wyglądać w praktyce? 8 godzin snu, 14 godzin pracy i codziennego funkcjonowania, a następnie 1 godzina ciągłej medytacji w stanie całkowitego odpuszczenia tego wszystkiego + 1 godzina w formie kilkanastu kilkuminutowych mikro-medytacji całkowitego odpuszczenia w ciągu całego dnia?

Jak dostosować do praktyki swój tryb życia i sprawnie przełączać podejście pomiędzy trybem dom-praca-zarobki-zdrowie-rodzina a trybem kontemplacyjnego odpuszczenia?

#pytanie #medytacja #mindfulness #buddyzm #duchowosc



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: mkarweta
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

mirko_anonim - ✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Sasha Chapin wypowiada się w następujący spos...

źródło: Ernst+Mach+Headless+Way+Meditation

Pobierz
  • 3
  • Odpowiedz
Myślenie o "osiąganiu" czegoś w tym kontekście już na samym początku ubija temat. Przede wszystkim od tego od czego warto zacząć to od właściwego poglądu, właściwych intencji. Trzeba wiedzieć, że dążenie do unikania cierpienia samo je powoduje. Jeśli nie lubisz hałasu i nastawiasz się do niego negatywnie to wtedy tworzysz "karme". Angażujesz się i dajesz paliwo niechęci awersji. Dzieje się to poprzez utożsamienie się z myślami typu "nie chcę tego, nie podoba
  • Odpowiedz
@mirko_anonim: Co do kwestii samej praktyki. Potrzebny jest właściwie podjęty wysiłek. Tutaj jest wiele dróg, które może podjąć ktoś kto chce potrenować. Może to być droga jak we wpisie czyli godzina medytacji dziennie plus jakieś mikro medytacje. Sama medytacja może być oparta o odpuszczanie, niereaktywną świadomość, lub koncentrację. Na ten temat jest dużo książek, więc nie ma sensu za bardzo się rozpisywać. Na pewno ktoś inny coś poleci. Na ogół tutaj
  • Odpowiedz