Wpis z mikrobloga

Mircy

Składam swój wynalazek cross/enduro na max 100kg wagę i szukam dobrych lagów a że budżet cieńki to patrzę sobie na używki z OLX, Allegro itp.
Po głowie chodzą mi WP albo KYB, ewentualnie Ohlins jak by się trafił w dobrych pieniądzach.

Czy możecie podpowiedzieć czy:
- to dobry wybór
- czy znacie jakieś konkretne godne uwagi
- na co zwrócić uwagę przy wyborze
- czy droga jest regeneracja
- czy da się je odświeżyć wizualnie żeby nie szpeciły na nowym sprzęcie?

Nie jestem w temacie bo to mój pierwszy sprzęt tego typu, wcześniej bazowałem na klamotach rowerowych stąd brak wiedzy i pytania.

Maszyna nad którą pracuję ma być lekka i zwinna do polatania po lesie, bez ostrej orki w hard enduro i wielkich hopek.

Z góry dzięki z odpowiedzi

#motocykle #enduro #pytanie #motocross
  • 13
  • Odpowiedz
@swecy_mje_plendzo: jak składasz Crossa to najłatwiej i najtaniej będzie jak kupisz koło amortyzatory i półki od jakiegoś Crossa/hard enduro polecam zawieszenia od KTM ciężkiego hard enduro jak exc o dużej pojemności.
Chyba że półki chcesz samemu robić czego nie polecam bo to strasznie dużo roboty, lepiej oryginalne przerobić.
Lagi MUSZĄ BYĆ IDEALNIE PROSTE a ta część która się chowa ta srebrna nie może mieć żadnych rys mikro ryży mogą być ale
  • Odpowiedz
Dzięki za odpowiedź. Myślisz że są różnice między WP, KYB czy innymi seryjnie montowanymi zawiasami odczuwalne dla amatora?


@swecy_mje_plendzo: myślę że nie ma żadnych różnic. Każda firma ma kilka poziomów, najlepsze będa w mocnych hard enduro crossach. Czym nowszy tym lepszy zawias. Następnie zawias trzeba przeserwisować.
Natomiast jeśli ty chcesz zbudować elektrycznego Crossa/hardenduro. To najlepiej będzie jak kupisz zajechanego Crossa za 3-5 tys zł. Przerabiasz wtedy ramę pod silnik i pod
  • Odpowiedz
@mpetrumnigrum: Jasne, też znam kilka osób które robiły konwersje crossa na elektryka. Ale mi chodzi o coś mojego od podstaw, taki mam już łeb #!$%@? że lubię tworzyć i tyle. Połamać się nie powinien bo będzie zanadto wytrzymały, z resztą nie planuje żadnych dzikich jazd urządzać tylko sobie polatać po lesie i wjechać na jakąś górkę czasami.
  • Odpowiedz
sobie polatać po lesie i wjechać na jakąś górkę czasami


@swecy_mje_plendzo: po lesie nie możesz tym jeździć.
Z tyłu zastosuj kiwaczki jak w motocyklach. Nie mocuj bezpośrednio amortyzatora do ramy i wachacza. Przód jak pisałem, najlepiej będzie cały przód przeszczepić.
  • Odpowiedz
resztą nie planuje żadnych dzikich jazd urządzać tylko sobie polatać po lesie i wjechać na jakąś górkę czasami


@swecy_mje_plendzo: wybierz najtańsze z zestawu, jak nie planujesz wyciskać z maszyny ile tylko się da to nie zrobi ci to różnicy. Oczywiście mowa o producentach których wymieniłeś
  • Odpowiedz