Aktywne Wpisy
Reiden +31
Krótko o sytuacji mojego kumpla. 5 lat temu pod koniec studiów poznał dziewczynę. Na początku spoko, wiadomo pięknie. Minęło 5 lat i co następuje:
- dziewczyna kompletnie bez wartości rodzinnych, jedynaczka, nie rozumie po co jego rodzina spotyka się na święta,
- Dziewczyna nie chce mieć dzieci kategorycznie, kilka razy z nią o tym próbował rozmawiać ale za każdym razem zaczyna beczeć.
- Ateistka, kolega wierzący
- Laska chce mieć ślub ale
- dziewczyna kompletnie bez wartości rodzinnych, jedynaczka, nie rozumie po co jego rodzina spotyka się na święta,
- Dziewczyna nie chce mieć dzieci kategorycznie, kilka razy z nią o tym próbował rozmawiać ale za każdym razem zaczyna beczeć.
- Ateistka, kolega wierzący
- Laska chce mieć ślub ale
mamil024 +279
• Sterowanie działałoby odwrotnie niż w przypadku steru ogonowego, tzn. wolant do tyłu - klapa w dół (aby płatowiec wzniósł się do góry)
• Można by było ogarnąć klapy steru wysokości w kształcie trapezu prostokątnego: bokiem prostopadłym do kadłuba, i bokiem "pod kątem" do czubka
• Trymowanie odbywałoby się w sposób powszechnie znany z odrzutowców liniowych, tzn. bez klapek na klapach, lecz poprzez obrót całej powierzchni steru wysokości
+przy wzmocnieniu u nasady i wyłożeniu miejscowo ciemnym antypoślizgowym materiałem - dałoby się umożliwić stawanie na sterze wysokości, i ułatwić tym samym wchodzenie do maszyny (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
++w przeciwieństwie do pewnych szwedzkich myśliwców (ponieważ byłby to raczej "cywilny samolot rekreacyjno-specjalny" ( ͡~ ͜ʖ ͡°) - powierzchnie przednie NIE pełniłyby roli hamulców aerodynamicznych przy przyziemieniu (gdyż bezpieczniej byłoby do tego celu zastosować spoilery na skrzydłach)
#pytaniedoeksperta #rozkminy #inzynieria #lotnictwo #samoloty #technika
Chodziło mi o klapy steru, klapy jako ogólne określenie powierzchni ruchomych płatowca.
Zmiana kąta natarcia statecznika...w sumie to w tym koncepcie statecznik poziomy byłby przesunięty przed skrzydła
[choć i tutaj różne pojęcia się spotyka, które łączy chyba tylko fakt, że
Klapy, to element mechanizacji skrzydła. Mają za zadanie zwiększenie siły nośnej podczas startu/lądowania, więc przede wszystkim nie używaj tego słowa do określania powierzchni sterowych (takich jak lotki, stery wysokości, ster kierunku/orczyk)
nie ma to prawa działać
póki co
(choć gdyby stateczniki poziome były jednak przed skrzydłem, to nie byłyby one aerodynamicznie przysłaniane przez to skrzydło)
P.S. A czemu w sumie nie miałoby to prawa działać w sposób przedstawiony jak na obrazku? Czyli: do wznoszenia krawędź spływu wraz z całością/częścią statecznika idzie do dołu - napływające strugi działają na część podskrzydłową - kadłub obraca się do góry od środka parcia
W drugą stronę: opadanie byłoby następstwem obrotu w dół, obustronnego "wyhamowywania" nacierających strug
Wolant: w mojej koncepcji miałby kształt wzorowany na kierownicy motocyklowej, i byłoby na nim