#f1 mam takie pytanie by ozywić troche ten tag podczas przerwy. Czy uważacie, że dobrą zmianą bylo by, aby lider wyścigu nie mógł korzystać z DRSu podczas dublowania ? Dublowani i tak muszą przepuszczac wiec dawanie lepszym jeszcze wiecej przewagi jest bez sensu.
Czy lider GP powinien korzystać z DRSu przy dublowaniu ?
@JuzefCynamon: w ogóle drs aktywowany przez auto które jest dublowane jest bez sensu, bolid dublowany i tak musi zjechać z linii wyścigowej przez co jest wolniejszy, a DRS w tym przypadku powstrzymuje jakąkolwiek walkę liderów między dublowanymi bolidami. Sytuacja tak samo bezsensowna jak jeden czujnik DRS na hungaroring
@TypowyDaltonista: mi chodzilo o Lidera ktory dubluje i podciaga sie nim jeszcze bardziej.a co do twojego wpisu to jak sam zauwazyles dublowani tracą więcej gdy muszą ustąpić wiec drs nie jako im to rekompensuje i powinno tak zostać, ba powinni moc go uzyc nawet jak nie beda pozniej w zasiegu raz aby zachowac to co stracili. A jeden czujnik na dwie strefy to zle rozwiazanie
@JuzefCynamon DRS w ogole zabija ducha tego sportu , zbliż się do rywala i wystarczy, resztę dostajssz w prezencie, a gdzie technika i taktyka wyprzedzania, gdzie kunszt, jakby drs byl w latach 70 -2000 żadna legenda by nie powstała.Jakie znaczenie miało by wyprzedzenie Piqueta przez mansella w silverstone 87, czy walka Villeneuva z Arnoux schumachera przez Hakkinena w spa itd itd...
@JuzefCynamon: źle to ująłem w słowa, chodziło mi o DRS dublujących, nie dublowanych, w drugą stronę ma to sens, ale aktualnie patrząc na to jak cały ten system działa to wygląda jakby program był pisany przez Maćka programiste 50k lvl16 z wykopu, bo działa dla każdego, kto ma sekundę mniej do poprzedzającego bez jakichkolwiek ograniczeń
@JuzefCynamon: Problem z DRS jest dużo większy, ale FIA po zmianie na nową formułę aerodynamiczną powinna dbać o utrzymywanie tej samej utraty przyczepności przez brudne powietrze(chyba się chwalili, że 10% utraty będzie). Kierowcy w tym roku narzekają, że jest już trudniej utrzymać się za innym bolidem. Może powinni wprowadzić coś w stylu: im więcej twój bolid wytwarza brudnego powietrza tym krótszy dystans możesz mieć włączony DRS. Ogólnie powinni zrobić dynamiczny DRS,
@sEB-q: pamietaj, że kiedys byly mniejsze bolidy i generowaly mniej docisku oraz duzo mniej brudnego powietrza oraz bylo tankowanie co też wplywalo na pozycje. Rozumiem o co ci chodzi, sam bym chcial by kierowcy jezdzili bez tych udziwnień, a jak juz niech kazdy z tego kozysta tak samo na zasadzie push to pass i kazdy ma tyle samo uzyc na wyscig by wspomoc sie wiekszą mocą silnika. Jak napisalem na początku
@sEB-q: No tyle że dokładnie odwrotnie. DRS wprowadzono, żeby umożliwić wyprzedzanie bo pod koniec pierwszej dekady bolidy doszły już do takiego stopnia rozwoju aero, że nie dało się ścigać. Zbliżałeś się do kogoś, wpadałeś w brudne powietrze, traciłeś dystans do ataku i tak w kółko. Ogromną przewagę zrobił f-duct który potem przekształcono w oficjalny DRS i już dekadę sprawdzają czy można go wycofać i za każdym razem wychodzi, że nie można.
@JuzefCynamon: Jako ciekawostkę dodam, że podczas GP Bahrajnu 2023 Ver nie użył DRS ani jeden raz, a i tak zrobił 12s nad Perezem i 38s nad Alonso. Przez nie użycie DRS miał najgorszy wynik "Speed trapu" 303.7km/h, podczas, gdy Hamilton miał 333.4km/h
Czy lider GP powinien korzystać z DRSu przy dublowaniu ?