Wpis z mikrobloga

Mirki znające się na #mechanikasamochodowa mam pytanie.

Jakiś rok temu zauważyłem że tłumnik środkowy zaczął mi rdzewieć. Na górze tlumnika zaczęła się robić jakaś mała dziura od korozji.
Po roku czasu, w tamtym tygodniu, auto nagle straciło moc. Rozpędza się jak żółw. Rozpędzenie się do 90km/h zajmuje mu minutę jak nie więcej.
Brakuje mu jakiejkolwiek mocy przy ruszaniu/przyspieszaniu

Kolejny objaw, gdy jest samochód jest rozpędzony i muszę wytrącić prędkość do 0 bo np. światła, silnik się dusi przy schodzeniu z obrotów.

Wczolgalem się pod samochód, pomacałem tlumnika środkowy i wydaje mi się że jest trochę spuchnięty.

Nie jeżdżę autem zanim nie wymienię tlumnika a pytanie jest czy awaria/usterka/zużycie się tlumnika może powodować te objawy?

Jak auto się już rozpędzi to obroty nie skaczą, nie dusi się i nic podobnego, niepokojącego się nie dzieje. Samochód po prostu zachowuje się jak muł.

Auto - Opel Corsa C 1.0 benzyna
#samochody
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Po roku czasu, w tamtym tygodniu, auto nagle straciło moc.


@goblin21: czy auto prawidłowo przenosi tą zawrotną moc 60 KM na koła? W sensie, czy jak dajesz mu gazu to czy nie ma ta takiego efektu, że obroty zamiast narastać w stały/liniowy sposób to narastają skokowo, spadają i narastają? Ten silnik trzeba oczywiście kręcić wysoko, by wykorzystywać jego malutki moment obrotowy - zawrotne 88 Nm, które osiąga przy 3800 obr/min, także jeśli chcesz się możliwie "sprawnie odpychać" tym autem to zmieniaj bieg właśnie w okolicy tych 3800 obr/min.

Druga sprawa - zajrzyj do obudowy filtra powietrza i sprawdź w jakim jest stanie. Wyczyść i odkurz sobie przy okazji puszkę obudowy filtra powietrza. Sprawdź czy układ dolotowy jest szczelny - wszelkie plastikowe rury (od puchy filtra powietrza, aż do przepustnicy) czy są wystarczająco dobrze skręcone ze
  • Odpowiedz
Nie jeżdżę autem zanim nie wymienię tlumnika a pytanie jest czy awaria/usterka/zużycie się tlumnika może powodować te objawy?


@goblin21: odnośnie tego pytania to żeby to mogło mieć wpływ na jazdę i osiągi auta to sam wkład tłumika musiałby się rozpaść na tyle, że wygłuszenie puszki tłumika musiałoby zrobić zator w tłumiku, który utrudniałby przepływ spalin. Czy to możliwe? Raczej mało prawdopodobne. Możesz poprosić drugą osobę by "przegazowała" auto na postoju
  • Odpowiedz
  • 0
@strusmig: No to jutro będę sprawdzał wszystkie punkty. Co do świec, to ich nie wymieniałem. Auto mam od około 50 tysięcy kkilometrów.
Jutro je kupię i wymienię.
  • Odpowiedz
@goblin21: tylko ostrożnie przy ich odkręcaniu. Zmontuj sobie zestaw typu nasadka do świec -> przegub -> długa przedłużka i taki klucz w kształcie litery T. Co do świec to unikałbym raczej NGK. Obecnie oryginalne świece dla Opla wykonuje Champion (to samo jest w pudełku BERU) produkowane we Francji oraz firma BRISK (produkcja czeska).

Sprawdź dokładnie jakich świec potrzebujesz. W razie czego podeślij VIN na PW to postaram się zerknąć co
  • Odpowiedz