Aktywne Wpisy
mk321 +5
Dobry_Gospodarz +258
Patrzę z okna na rzekę. Z budynku który był zalany do drugiego piętra w 97. Na szczęście jestem na trzecim.
To nie #wroclaw tylko mała mieścina blisko czeskiej granicy. Lokalsi cały czas na telefonach, samochody poprzestawiane na parkingi na wzgórzach, z dala od rzeki.
Jeśli gdzieś będzie sytuacja krytyczna będą po mnie dzwonić i pojadę pomóc, trzymajcie kciuki żebym ja nie musiał dzwonić, że pomoc potrzebna jest u mnie
#
To nie #wroclaw tylko mała mieścina blisko czeskiej granicy. Lokalsi cały czas na telefonach, samochody poprzestawiane na parkingi na wzgórzach, z dala od rzeki.
Jeśli gdzieś będzie sytuacja krytyczna będą po mnie dzwonić i pojadę pomóc, trzymajcie kciuki żebym ja nie musiał dzwonić, że pomoc potrzebna jest u mnie
#
Jakiś rok temu zauważyłem że tłumnik środkowy zaczął mi rdzewieć. Na górze tlumnika zaczęła się robić jakaś mała dziura od korozji.
Po roku czasu, w tamtym tygodniu, auto nagle straciło moc. Rozpędza się jak żółw. Rozpędzenie się do 90km/h zajmuje mu minutę jak nie więcej.
Brakuje mu jakiejkolwiek mocy przy ruszaniu/przyspieszaniu
Kolejny objaw, gdy jest samochód jest rozpędzony i muszę wytrącić prędkość do 0 bo np. światła, silnik się dusi przy schodzeniu z obrotów.
Wczolgalem się pod samochód, pomacałem tlumnika środkowy i wydaje mi się że jest trochę spuchnięty.
Nie jeżdżę autem zanim nie wymienię tlumnika a pytanie jest czy awaria/usterka/zużycie się tlumnika może powodować te objawy?
Jak auto się już rozpędzi to obroty nie skaczą, nie dusi się i nic podobnego, niepokojącego się nie dzieje. Samochód po prostu zachowuje się jak muł.
Auto - Opel Corsa C 1.0 benzyna
#samochody
Trzeba sprawdź co pokazuje sonda przed katem .
Co do mocy, to zdarzało mi się "zerwać" gumę przy ruszaniu na czystym asfalcie ;)
@goblin21: czy auto prawidłowo przenosi tą zawrotną moc 60 KM na koła? W sensie, czy jak dajesz mu gazu to czy nie ma ta takiego efektu, że obroty zamiast narastać w stały/liniowy sposób to narastają skokowo, spadają i narastają? Ten silnik trzeba oczywiście kręcić wysoko, by wykorzystywać jego malutki moment obrotowy - zawrotne 88 Nm, które osiąga przy 3800 obr/min, także jeśli chcesz się możliwie "sprawnie odpychać" tym autem to zmieniaj bieg właśnie w okolicy tych 3800 obr/min.
Druga sprawa - zajrzyj do obudowy filtra powietrza i sprawdź w jakim jest stanie. Wyczyść i odkurz sobie przy okazji puszkę obudowy filtra powietrza. Sprawdź czy układ dolotowy jest szczelny - wszelkie plastikowe rury (od puchy filtra powietrza, aż do przepustnicy) czy są wystarczająco dobrze skręcone ze
@goblin21: odnośnie tego pytania to żeby to mogło mieć wpływ na jazdę i osiągi auta to sam wkład tłumika musiałby się rozpaść na tyle, że wygłuszenie puszki tłumika musiałoby zrobić zator w tłumiku, który utrudniałby przepływ spalin. Czy to możliwe? Raczej mało prawdopodobne. Możesz poprosić drugą osobę by "przegazowała" auto na postoju
Jutro je kupię i wymienię.
Sprawdź dokładnie jakich świec potrzebujesz. W razie czego podeślij VIN na PW to postaram się zerknąć co