Wpis z mikrobloga

@-pafel: niestety, ale dzięki takiej konfiguracji 1x10 np masz o wiele lżejszy rower przez lżejszą korbę oraz brak przerzutki z przodu i dźwigni, więc masz tu benefity względem raczej szybszemu zużyciu łańcucha.
@-pafel: Dużo zależy od terenu. Na równinach przez większość czasu operujesz na zębatkach najbliższych prostej linii łańcucha, a na sporadycznych podjazdach jedziesz na tyle krótko, że nic się nie dzieje. Poza tym zostało to odpowiednio zaprojektowane, dostosowane, o czym już wspomniano. Natomiast w prawdziwych górach interesują cię osiągi, czyli coś za coś.

A weź sobie teraz ogarnij, że takie napędy (1x) są montowane w wyczynowych rowerach elektrycznych. I tak – są
To już na 1x nie ważna jest ta zasada by nie zużywał się łańcuch?


@-pafel:
1x dobre na płaskim gdzie i tak dwie najmniejsze i dwie największe zębatki używane są w 1% trasy.

A w góralach i elektrykach 1x, to łańcuch zużywa się szybciutko, i sklepy/serwisy dzięki temu dobrze prosperują.

Pozatym napęd 2x ma większą sprawność od 1x, więc to pchanie 1x do sportu to skok na kasę.
eeemil - >To już na 1x nie ważna jest ta zasada by nie zużywał się łańcuch?

@-pafel:...

źródło: Screen-Shot-2019-05-14-at-10.08.29-AM-1

Pobierz
płać 2x więcej za osprzęt, który zużywa się 2x szybciej. Czego nie rozumiesz? ( ͜͡ʖ ͡$)


@faxepl: no jak na razie to każdy mój napęd 1x wytrzymał więcej niż każdy poprzedni 2x/3x. Ale prawda płace dwa albo trzy razy więcej xD