Wpis z mikrobloga

Czy AI będzie kiedyś tworzyć aplikacje i gry? NIE CHODZI MI O TO CZY AI BĘDZIE PISAŁO KOD (bo to robi już teraz).
Chodzi mi o to, czy będzie tworzyć aplikacje na zasadzie "Utwórz mi klon Mario Bros" i AI utworzy tę grę ale jej "kod" będzie się wykonywał bezpośrednio w jej modelu, więc będzie działać, ale nikt nie będzie wiedział jak ;)

#programowanie #sztucznainteligencja #siecineuronowe #uczeniemaszynowe
  • 10
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: już teraz możesz sobie wygenerować obrazek, trochę z tym zabawy żeby było akuratnie, zabawa z generowaniem filmu to jeszcze więcej pracy bo przecież musisz napisać scenariusz rys psychologiczny itd, to nie tylko losowe obrazki, a gra? jeszcze więcej myśli, rozumiesz w jakim kierunku może to iść
Jestem ciekaw, czy będzie mogła odpalać grę/aplikację bezpośrednio w modelu, zamiast tworzyć kod w języku programowania.


@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: model jest duży i wymaga ogromnej ilość kart graficznych i pamięci. Do tego samo zapytania swoje trwa a przecież gra musi działać w 30 fps albo więcej.
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: chyba nigdy nie będzie możliwe. Do modelu potrzebujesz ogromnych ilości super drogich kart, do uruchomienia mario bros potrzebujesz procesora sprzed 40 lat wartego 1$. Dużo więcej sensu ma po prostu napisane programu przez AI
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie trochę ma to już miejsce. Poszukaj filmiku gdzie ktoś prosi chatGPT o udawanie bazy danych SQL. ChatGPT normalnie zainicjował pustą bazę, można było utworzyć tabelę, wpisywać i przeszukiwać wartości, a to wszystko w "pamięci" GPT. A taka baza danych od prostej gry już dużo się nie różni. problemem może być jedynie odświeżanie statusu gry i poczucie czasu.
@Bejro
Właściwie taka gra nie była by już "grą" ale filmem interaktywnym generowanym live przez AI, wystarczy dać mu wyprowadzenie video i nasłuch na gamepad no i jak ktoś wyżej wspomniał milion kart graficznych mocy a to tylko dla sesji dla jednego usera, chyba, że nauczy się przetwarzać świat multiplayer i generować jakiś uniwersalny interfejs wyjścia obrazu dla wszystkich graczy