Wpis z mikrobloga

Od kilku miesięcy mam kablowy internet od vectry. Modem od samego początku pracował w trybie open (z pełnym dostępem do wszystkich jego ustawień). Co ciekawe nie mogłem tego zmienić sam, nie miałem takiej opcji w panelu jednak jeden telefon na infolinię załatwił sprawę.

I tak wszystko hulało do zeszłego czwartku aż dostałem telefon, że vectra wprowadza jakąś usługę i musi przełączyć mój modem w tryb router a z racji, że byłem w środku spotkania przez internet stwierdziłem, że wolę to zrobić od razu niż dostać rozłączenie w jakimś losowym momencie kiedy oni już bez pytania to zrobią. I to był wielki błąd, po mojej interwencji następnego dnia okazało się, że według konsultantów mój modem nie obsługuje trybu open :D Na pytanie o to jakim cudem obsługiwał tyle czasu odpowiadało milczenie lub pokrętne odpowiedzi, że pewnie nie działał stabilnie czy coś takiego. Dzisiaj po telefonie nr 2137 stwierdzili, że wprowadzili usługę "one wifi" a mój router jej nie obsługuje więc nie mogę i w tryb open przełączyć xDD Nie dociera też, że mi to "one wifi" do niczego nie jest potrzebne.

Dla mnie jest to zwykłe ograniczanie użytkownikowi dostępu do modemu, nie ma najmniejszego powodu żebym nie mógł mieć tego routera w takim trybie skoro tyle czasu działał. A na tym trybie bardzo mi zależy z wielu względów, zwłaszcza potrzebuję kontroli nad otwieraniem/zamykaniem portów. I tu rodzi się pytanie, czy mogę to zgłosić do UOKIK z racji na to, że utrudniają mi prace bezpodstawnie odmawiając włączenia tego trybu pracy?

PS mam modem arris, ktoś też ma i też wymusili taką zmianę?

#vectra #internet #komputery #siecikomputerowe
  • 12
@Jeziu: zmieniłem po telefonie do BOK. Próbowałem wielokrotnie aż trafiłem na kompetentnego konsultanta który to ogarnął. Widzę ogromną poprawę w jakości działania sieci i jej stabilności. Nie wiem czym jest Vectra One WiFi bo za wiele o tym jeszcze nie piszą, ale widać po ich stronie że będzie tylko na technicolorach.
  • 1
@MietekZrajcha: masz doświadczenie z takową? Tzn umiem napisać kawałek tekstu, chodzi mi o argumenty na jakiej najlepiej się powoływać, zwłaszcza, że jestem do tego niejako zmuszony po tym jak na infolinii zażyczyli sobie 150PLN za wymianę na żądanie xD
  • 0
@superglacial: zapłaciłeś czy w jakiś sposób to uargumentowałeś? Ja właśnie rozmawiałem i mogą to zrobić za jedyne 150PLN... Także zostaje reklamacja chyba, że coś mądrego podpowiesz
  • 0
temat zamknięty, po paru niemiłych słowach w ankiecie dotyczącej obsługi klienta na infolinii zadzwonił miły Pan i sam zaproponował bezpłatną wymianę :)