Wpis z mikrobloga

#rower #kolarstwo #bekazgrubasow
Pomoże mi ktoś wybrac rower dla grubasa? takiego 160-170kg
Nie znam się na tym, ale po kilku dniach szukania przekonuje się do rowerów transportowych, takich jak to https://www.olx.pl/d/oferta/sparta-pickup-rower-cargo-transportowy-50cm-nexus-3-urban-bikes-CID767-IDTCnP6.html
Nie jestem w stanie nigdzie wyszukać maksymalnej wagi dla konkretnych rowerów.
Budżet 2000zł, więc raczej szukam czegoś używanego aby starczyło jeszcze na jakieś ewentualne wzmocnienia kół itp. Postawie czteropaka za pomoc. Warszawa i południowe okolice.
  • 11
@Raa_V: Nie chce roweru elektrycznego. Ja chce pedałować :> Mam silną wolę i wiem że dam radę bo raz już schudłem z 186kg(!) do 96kg. Ale musiałem rower zostawić za długi, przestałem jeździć i się skończyło.
@Rumbowy: holenderskie maja baterie która wspomaga jazdę. Dzięki temu pedalujesz dłużej i łatwiej pokonać wzniesienia. Psychicznie jest to przyjemniejsze i łatwiej utrzymać motywację na dłużej.
Musisz pedalowac tak czy siak
@Rumbowy możesz szukać jakiegoś stalowego retro mtb, one bywały z kołami na 36 szprych. Jak dorwiesz, to najlepiej z mostkiem ahead, bo sztywniejszy.

Jakikolwiek rower nie kupisz to oddaj najpierw do serwisu, żeby wyrównali naciąg szprych w kołach i przeserwisowali łożyska główne. Te dwie rzeczy przenoszą główne obciążenie na ziemię i jest najbardziej prawdopodobne że je #!$%@? zbyt dużym obciążeniem.
A, no i druga sprawa - warto też przeserwisować hamulce (jeżeli vbrake
@trzyes
I taką odpowiedź szanuję. Dziękuję pięknie. W tygodniu jadę do sklepu który zajmuję się serwisem rowerów i który sam handluje używanymi. Przynajmniej mam już jakąś wiedzę.
@Rumbowy: ten cargo z 3-biegowym napędem to słaby pomysł z tego względu, że jeżdżąc niską kadencją szybko możesz sobie kolana uszkodzić które przy takiej masie pewnie i tak nie są w najlepszej kondycji. Poza tym z taką masą jazda pod byle górkę bez niskiego przełożenia to będzie katorga, dla kolan też.