Kupiłem pół roku temu nowy #akumulator do auta. Przez pierwsze kilka miesięcy wszystko było ok, ale jakiś miesiąc temu, po 3-dniowym postoju, napięcie spadło do 7,5 V. Akumulator naładowałem do pełna, cały miesiąc był spokój, aż do dzisiaj. Ostatnio jeździłem w środę wieczorem, jak odstawiłem auto do garażu to komputer pokładowy pokazywał 12,2 V po zgaszeniu silnika. Dzisiaj znowu zonk - 7,4 V, oczywiście nie odpalił. Najdziwniejsze jest to, że podłączyłem go 10 min temu do prostownika, a napięcie na multimetrze już pokazuje 12,4 V. Akumulator do reklamacji czy może być jakaś inna przyczyna?
Najpierw zmierzyć pobór prądu na postoju. Potem trzeba sprawdzić ładowanie, potem aku. Często w firmach które sprzedają tylko akumulatory przed zamontowaniem nowego sprawdzają ładowanie. W bardzo nowych niektórych samochodach wymiana aku wymaga zaprogramowania , którego bez kompa serwisowego nie zrobisz
@FilipWWL: Alternator jest sprawny - sprawdzone. Pobór podczas postoju zmierzę jutro, jak naładuję akumulator. Auto ma prawie 20 lat, więc programowanie akumulatora raczej odpada.
Ten szybki skok napięcia podczas ładowania (7,4 - 12,4 V w jakieś 10 min) nie jest podejrzany?
Auto ma prawie 20 lat, więc programowanie akumulatora raczej odpada.
@peterr767: Takie BMW 5 E60 produkowane od 2003 roku już miało kodowanie akumulatora. Jak będziesz sprawdzał pobór to najlepiej przy tym nie rozłączaj klem. Tylko najpierw wepnij amperomierz i dopiero rozłącz aby od razu amperomierz przejął obwód. Bo jak odłączysz akumulator to po ponownym połączeniu obwodu amperomierzem wynik może być wysoki bo moduły mogły się powybudzać.
Akumulator do reklamacji czy może być jakaś inna przyczyna?
#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa
Ten szybki skok napięcia podczas ładowania (7,4 - 12,4 V w jakieś 10 min) nie jest podejrzany?
@peterr767: Takie BMW 5 E60 produkowane od 2003 roku już miało kodowanie akumulatora. Jak będziesz sprawdzał pobór to najlepiej przy tym nie rozłączaj klem. Tylko najpierw wepnij amperomierz i dopiero rozłącz aby od razu amperomierz przejął obwód. Bo jak odłączysz akumulator to po ponownym połączeniu obwodu amperomierzem wynik może być wysoki bo moduły mogły się powybudzać.