Wpis z mikrobloga

#samochody #motoryzacja

Co będzie bezpieczniejszym wyborem?

Opel ASTRA (raczej J, preferowany hatchback) z 1.4 TB
VW Golf (raczej VI, preferowane kombi) z 1.4 TSI

Chciałbym się zamknąć w kwocie do 40, może 42k z dodatkowymi opłatami. Zdroworozsądkową granicę budżetu mam co prawda trochę wyżej, ale na obecną chwilę trochę szkoda mi inwestować tyle pieniędzy w coś tak przemijalnego jak samochód. Jakieś inne propozycje też przyjmę, ale zależy mi na samochodzie, który nie będzie mnie stresował awariami na każdym kroku, sprawdzi się zarówno w mieście jak i na trasie oraz pozwoli w miarę bezpiecznie wyprzedzać. Obecnie mam diesla 1.6 z 90 KM i bodajże 205 Nm
  • 13
@M13X: z tych dwóch silnikowo astra będzie bezpieczniejsza, ja mając taki kesz teraz dozbierałbym do jakiś 50k (może z małym plusem nawet) i szukał leona 5f, w którym poza 1.4 122 są tsi 3 gen.
@M13X: Z takim budżetem brałbym Auris (jeśli hatchback) albo Corollę (jeśli kombi). Wersje z manualem, no-hybrid. Mało palą i są bezawaryjne.
Gdyby zależało mi na bezawaryjności to nigdy w życiu nie wziąłbym Opla
@komoornik: podobnież nie są tylko 3 gen :D a przynajmniej tak wnioskuję po oczytywaniu grupy seata i narzekaniach na 1.4 122 (który był np w golfie 5 i 6), 1.4 125 to jest silnik 3gen
@citron: ale ja nie mówię czy podobnież tylko stwierdzam fakty ( ͡° ͜ʖ ͡°) to że wcześniej było takie samo oznaczenie mocy to nie argument. W autach MQB były już tylko EA211 na pasku, nie mylić z wadliwymi EA111 na łańcuchu.

@M13X a to zależy, W golfie 6 to będzie jakieś mało lubiane CAXA a w Leonie 5F to już CMBA
@M13X: żadne z powyższych. W Oplu Tendencje do pękania kolektora ssącego problemy z chłodzeniem silnika (Przerabianie termostatów a w ostateczności ręczne włączniki wentylaora) no i osławiona Skrzynia M32. Golf Głównie problemy z rozrządem i poborem oleju ( Wszystko co na łańcuchu do 2012)

Najlepszą alternatywą to Megane III z 1.4 TCE 130 (kod silnika H4Jt) Dobrze znosi gaziutek części też nie kosztują milionów. Ewentualnie szukać Bravo/Giulietta z 1.4 T-Jet ale tam
@Szlaufman ale te 1.4 TCe z tego co wiem też miały jakieś przygody z pękającymi tłokami itd. Oprócz tego nie podobają mi się pod wieloma względami. W takim razie już chyba lepiej dołożyć do samochodu z grupy VW z tym lepszym 1.4 TSI
@M13X: Tłoki pękały jak ignorowało się uszczelkę pod głowicą i ta przypadłość dopadała przedlifty . Wystarczy żeby silnik w przeszłości miał robione UPG albo by samochód był poliftowy. Ogólnie wszystko jest kwestią konkretnego egzemplarza jego sprawdzenia oraz zwyczajnego szczęścia.
@Szlaufman a tak poza Renault coś jeszcze jest warte uwagi? Myślałem długo nad Megane/Laguną i po prostu nie leżą mi pod wieloma względami. Megane ogólnie średnio mi się podoba, zwłaszcza środek, jakaś taka mało wygodna. Laguna super, ale nie zmieści mi się w garażu
@M13X: To zostaje jeszcze Kia Cee'd i Hyundai i30 tylko w tym budżecie z benzyn to będzie większość wolnossące które na górkach jednak trzeba mocno gnieść by dynamika była akceptowalna. Volvo V40 1.6 T3 to Focus z Ecoboostem . Tak naprawdę szukaj tego co ci się podoba ze szczególnym naciskiem na stan pojazdu bo za 40 koła też można wtopić.