Wpis z mikrobloga

#pompaciepla #ogrzewanie #fotowoltaika #budowadomu

Mirki pomocy :)
Jestem zielony w temacie, dla nowego domu ok 160m2 bardziej oplaca sie grzanie gazem czy pompa+fotowltaika?
Jaka jest różnica w cenie, na co zwrócić uwagę w drugiej opcji żeby ktoś mnie w #!$%@? nie zrobił?
Pomoa powietrze-powietrze? Powietrze-woda? Inna?

I jak to jest z dofinansowaniami, z tego co doczytałem to są limity na progi dochodowe (przekraczam wszystkie co w necie znalazłem), jest jakaś szansa?
  • 17
@itchee: w mój prąd 5.0 ma być dofinansowanie również na pompy ciepła. Śledź stronę mojprad.gov.pl
Tam ogłoszą szczegóły piątego naboru.

Tutaj trochę info: https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/wydarzenia/dotacje-w-moj-prad-50-wiemy-ile-bedzie-mozna-dostac-na-pompy-ciepla-i-kolektory/x5zj1bl

Obstawiam, że taniej w perspektywie wielu lat wyjdzie PV i pompa. Tym bardziej, że oprócz dotacji masz prawdopodobnie do odliczenia 32% w ramach ulgi termomodernizacyjnej.
@itchee: przy pompach ciepła masz też dofinansowania w programie "Mój prąd".

A co wyjdzie taniej w perspektywie 20 lat (bo tak trzeba planować źródło ciepła) to cholera wie. 10 lat temu nie zakładałem, że tona węgla będzie po 3000 zł i że zamontuję pompę ciepła.
@itchee: Dla nowego domu jest jakos kilka tys dofinansowania do pompy. Do pv jest dofinansowanie programu lub ulga termomodernizacyjna. Tez jakos wyjdzie kilka tys. Co do samych kosztow, to wrozac z fusów, taka PC+PV to pewnie 70-80k pln, minus jakies 10 z dofinansowania. Przy czym obecnie juz na nowych przepisach, PV mniej oplacalne. Nie wiem jak z gazem, ale kociol gazowy plus koszty przylacza. I jak wspomnial @robertx koszty sa zblizone.
@inrain88: zakaz montażu kotłów gazowych to może będzie w przyszłości. A jak sobie wyobrażasz tysiące domów z kotłem gazowym, które mają małą moc przyłączeniową i jakieś cienkie WLZ i od pewnej daty bedą musiały zlikwidować ten kocioł gazowy? Kto za to wszystko zapłaci?