Wpis z mikrobloga

Jakie opony szosowe możecie polecić? Wymagania to dobra ochrona przeciw przebiciom i musi być tubeless ready. Obecnie mam Conti GP5000 i przebijam dętkę co 100-150 km xD

#rower #szosa
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@klefonafide cały czas jeżdżę na gp5000 i nie pamietam kiedy ostatni raz zmieniałem dętkę. Wcześniej jeździłem na Gp4000sII i tez nie było problemu z łapaniem gumy. Warto przetrzeć oponę i felgę w środku, może masz tam jakiś syf.
  • Odpowiedz
@klefonafide: Cinturato Velo to taki wół roboczy w porównaniu do P Zero. Jeśli wytrzymałość ma priorytet, to patrzyłbym w ich kierunku. Zazwyczaj na BikeInn mają dobrą cenę. Są dość wąskie. Na obręczy 21 mm opona 32c ma ok 30-31 mm.
  • Odpowiedz
@klefonafide: jeździsz albo po jakichś terenach z wyburzania żelbetowych konstrukcji z dużą ilością okien albo za niskie ciśnienie? GP5000 na dętce i przez 13k km gumę złapałem 3 razy, w tym raz na za niskim ciśnieniu. Zgarnięty kwadrat 30x30 na tych oponach i dziwię się, że ludzie narzekają na ich trwałość.
  • Odpowiedz
  • 1
@klefonafide: u mnie tak jak u kolegów - przejechałem na GP5000 ~5kkm, w tym trochę szutrów, żadnych problemów do tej pory. A wcześniej miałem gatorskiny i je przebiłem po 100 km xD
  • Odpowiedz
  • 2
zbierasz kwadraty gdzieś na gruzach, szutrach?


@sargento: na tych oponach staram się jeździć tylko po ulicach i DDR, ale zdarza się, że najadę na szkło, albo ostry kamień

W kórej części dętki masz
  • Odpowiedz
mało prawdopodobne, bo serwisuję 5 rowerów, które mam w domu i tylko z tymi oponami mam problem


@klefonafide: ja tam jednak obstawiam winę gdzieś indziej, niż w samej oponie. Nie ma szans, żeby jakakolwiek opona padała co 100km
  • Odpowiedz
@Ogau: oczywiście że ma, miałem jakieś za 50zł opony i nie miały antyprzebiciowej wkładki, praktycznie raz w tyg zmieniałem dętkę. Od drucika, kamyczka, kolca z drzewa, ostrego patyczka... non stop
  • Odpowiedz
@mmichal: no dobra. Nie miałem na myśli opony z aliexpres xD

OP mówi o oponie, na której jeżdżą prosi. Jakby rzeczywiście tak padały to żaden zawodowiec by na tym nie jeździł
  • Odpowiedz
@Ogau: ja się nie dziwię, bardzo dużo ludzi narzekało nawet na tagu, może coś z czasem poprawili ale nawet tu widziałem opisy że ktoś rozerwał całkiem gp5000 na dziurze. Ogólnie znane są z tego  że boki są z papieru.
  • Odpowiedz
  • 0
oponie, na której jeżdżą prosi. Jakby rzeczywiście tak padały to żaden zawodowiec by na tym nie jeździł


@Ogau: mi się wydaje, że po prostu opory toczenia i waga są kosztem ochrony, w pro peletonie nie jeździ się po szkłach
  • Odpowiedz
opory toczenia i waga są kosztem ochrony


@klefonafide: gdyby one rzeczywiście nie nadawały się do jazdy po 100km średnio to mielibyśmy z 200-400 wymian kół na etap wyścigu xD
  • Odpowiedz