Wpis z mikrobloga

Co myślicie ogólnie o przedsięwzięciu Microsoft/blizzard?
Granie będzie tylko w chmurze? Tylko na abonament? Jak będzie wyglądał rynek? Myślę że po zmianie przez pewien czas na pewno świetnie, ale obawiam się że w dalszej perspektywie będzie jak z Netflixem: teraz jest masa takich samych seriali, ciekawe czy tak samo będzie z grami ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#gry #microsoft #xbox #xboxgamepass
  • 20
@Beeercik ekstremalnie wpłynie na popularność już i tak popularnego game passa -> spadnie liczba sprzedanych kopii gier

Generalnie nawet nie mowie ze ten pojedynczy przypadek zrewolucjonizuje branże, ale tą rewolucję rozpocznie
@Goronco : No ale myślisz, że Microsoft siłą zmusza developerów do wrzucania swoich gier do GP? Skoro udostępniają gry to znaczy, że im się to zwyczajnie opłaca.

Dlaczego do tej pory do GP nie wleciały takie gry jak Sekiro, Elden Ring czy Cyberpunk? Bo wciąż się świetnie sprzedają i hajs, który MS oferował za wrzucenie gry do GP był pewnie nieopłacalny dla producenta i nie dopięli dealu.

Jest też tutaj kwestia 'strachu'
@Beeercik na pewno się obroni, ale na pewno też zmniejszy to stopę zwrotu takiego przedsięwzięcia (tworzenia gry)

Zmieni to rynek gier i tego jak właściwie te gry wyglądają w jeszcze inny sposób: gra będzie usługa (tu popularność będzie liczona po prostu przegranymi godzinami, a nie liczba sprzedanych kopii), w związku z tym nieopłacalne będzie robić gier "na raz", właśnie po to by gra była usługą
Tak jak nie opłaca się robić filmów
@Goronco: Dla mnie poważniejszym problemem jest to, że coraz śmielej odchodzi się od płyt, konsole mają swoje wersje bez napędów, a ~75% gier kupowana jest w wersji cyfrowej.

Na PC płyt nie ma już od dawna, ale tam kwitnie piractwo, więc są częste promocje.
Na konsolach chcąc maksymalnie przyoszczędzić możesz kupić płytę, przejść grę i sprzedać ze stosunkowo niewielką 'stratą'. Gdy płyty znikną może być tak, że cyfrówki będą długo trzymać
@Beeercik

ale czy bardziej powinniśmy się martwić miliardowymi korporacjami, czy raczej o swój portfel? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


No i moim zdaniem będziemy mieli kompromis: ceny będą wyższe na dłużej, ale przynajmniej jakość gier będzie mniejsza ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Goronco: Skoro gracze pokazali, że są w stanie ładować miliardy rocznie w mikrotransakcje w Fifie czy Fortnite to można było się spodziewać, że inni producenci też zaczną doić ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Sami sobie taki los gotujemy
@Goronco: abonamentoza tylko przyśpiesza śmierć singlowych gier AAA, już teraz przykładowo Ubisoft nie widzi sensu tworzenia takich gier (jeśli coś takiego wypuszczają to tylko na sprawdzonym IP i schemacie jak Far Cry czy Asasyn, ale budżet i tak dają sporo mniejszy w porównaniu do np. God of Wara), nie ma sensu poświęcać na takie gry gigantycznych pieniędzy i 5+ lat pracy jeśli grę usługę stworzy się szybciej, taniej i zarobi 10
Ja to sie martwie tym, że kupując cyfrową wersję nie kupuje sie gry a prawo do jej użytkowania.
Zamkna platforme i dziękuję..... wydałeś kilka/kilkanaście tys na gry i co?
eh... z platform sprzedażowych tylko GOG oferuje pobranie instalki offline, przez co po archiwizacji spokojnie mozna zainstalować nawet jak nie ma dostępu do GOGa
@Beeercik związek taki, że Microsoft to widzi, tylko robi na 50 razy większą skalę,
@MisPluszowyZWadaWymowy przedstawił dokładnie to co myślę :(
Jeszcze trochę, ale podkreślam panowie, że najlepsze lata game entertainmentu za nami, w wszyscy nowi ten świat widzą totalnie inaczej :(
@Goronco: Tej siły już nie powstrzymamy, każdy developer będzie dążyć do stworzenia swojej dojnej krowy, żeby zrobić własnego Fortnajta i spać na pieniądzach dzieciaków.
Nowa generacja graczy oczekuje zabawy w multi i rynek się do nich dostosowuje.
A że nawet kiepska gra robi się niezła jeśli gra się ze znajomymi no to zmierzamy gdzie zmierzamy ¯_(ツ)_/¯

Abonamenty nie mają nic do rzeczy bo wybitne gry zwracają koszty produkcji już w dniu
@Goronco: Producent, którego stać na zrobienie wybitnej gry nie będzie mieć takiego podejścia, bo na sprzedaży świetnej gry zarobi kilkanaście albo kilkadziesiąt razy więcej, niż na średniej wrzuconej do GP
związek taki, że Microsoft to widzi, tylko robi na 50 razy większą skalę


@Goronco: przecież sam Microsoft zaprzecza, że abonament na katalog powinen zawierać głównie gry-usługi?

I know some people that, when they've looked at the model around Game Pass, have assumed that Game Pass is actually a better model, if there's more Games-as-a-Service games in the subscription. I actually argue the opposite and believe the opposite. The last thing I
@Beeercik: miałem na myśli może nie takie typowe gry usługi ale gry w tym kierunku gdzie nawet jeśli jest singiel to nie traktowany priorytetowo, do tego multi/co-op z mikropłatnościami i passami, COD przykładowo jest idealny albo nawet takie Destiny mimo że FTP to dodatki płatne i też są fajnym contentem do wrzucenia do abonamentu.