Wpis z mikrobloga

zamknieli 80% PKS. Nie ważne z jakiego powodu. Ważne ze on za to odpowiada


@Tomekmoskwa: Ciekawa logika ( ͡° ͜ʖ ͡°) Szkoda że nasi czempioni od 8 lat nie potrafią tych pksów restaurowac. ba! zamykają się kolejne. Na szczęście państwowe koncerny dbają o tanie paliwo dzieki czemu te pksy które jeszcze się ostały mogą chociaż przyoszczędzić na paliwie w dobie galopującej inflacji
Więcej Niemiec w Polsce, mniej rozwarstwionej Polski wschodniej w Polsce. Kurła, to mnie przekonuje. Ma mój głos.


@niecodziennyszczon: Z takich ciekawych rozwiązań od naszych zachodnich somsiadów to skopiowałbym ujednolicenie oferty, tj. jeden bilet na wszystko nie zależnie czy ma koła, jedzie po szynach czy jest tramwajem wodnym. Wyłączyłbym tylko ewentualnie polączenia jakieś dalekobieżne (może bez tlk) i umożliwił wejście na tory prywatnym przewoźnikom (niby mają ale to dostęp czysto teoretyczny, icc
@Tomekmoskwa: wciąż lepiej niż obiecywać otwarcie zamkniętych (piątka Kaczyńskiego np) a mimo to zamykać kolejne. A finalnie i tak nie otworzy bo pks w obecnej formie to przeżytek. Tu potrzeba rozwiązań systemowych i przebudowania całego modelu transportu publicznego. Nie może być tak że dotujemy przewoźników którzy mają dostęp do najbardziej komercyjnych tras i pomimo to zamiast zysków przynoszą stratę
@GrafikaUltraHaDe: PKS to głównie stary tabor (niedostosowany chociażby dla osób z niepełnosprawnościami, czy kobiet z wózkami dziecięcymi, dziwna siatka połączeń (godziny odjazdu/przyjazdu nie pasujące ani uczniom ani pracownikom), niespójna oferta, przystanki niedostosowane do potrzeb mieszkańców i wiele innych. Tymczasem pan Janusz brał w leasing 3-4 nowe sprintery i śmigał sobie w najlepszych ekonomicznie porach kosząc większość udziału w rynku. Dodatkowo pan Janusz jest bardziej elastyczny i jak mu wyjdzie że na
@T4_LOVER: to raczej busy co przez Polskę jeżdżą, Janusz trans co jeździ po zadupiach to ma starego sprintera z lat 90' sam takim jeździłem. Ma drogo, ale fakt dojeżdża tam gdzie autobus pks nie wjedzie. Szkoda, że ludzi traktuje jak niewolników.
@GrafikaUltraHaDe: Pewnie zależy też od specyfiki regionu. Ale zgadzam się że tam gdzie pks nie może tam dziadtransa pośle. A wszystko rozbija się o to że pks to przestarzałe przedsiębiorstwa które mają problem przetrwać w realiach wolnego rynku. Wiadomo pks potrzebuje też dotacji do jazdy na nierentownych liniach (na nich też mieszkają ludzie) ale dotacje prowadzą do patologii jak w przypadku intercity gdzie nie liczy się zysk tylko dotacja. Ja bym