Wpis z mikrobloga

Mirki, gdybyście mieli wybierać samochód pomiędzy Renault Laguna III hatchback 2.0 + LPG, 140 KM, 2011 r., 108 tys. przebiegu a Citroenem C4 1.6 hdi, 110 KM, 2012 r., 140 tys. przebiegu to który byście wybrali i dlaczego? Zdjęcia w komentarzu. #motoryzacja #samochody #zakupauta #renault #laguna #citroen

Laguna czy C4?

  • C4 27.6% (16)
  • Laguna 72.4% (42)

Oddanych głosów: 58

  • 20
@mkpl: trasy czy miasto?
laguna jest wygodniejsza ale z tym silnikiem to mul. Za mały do gabarytu.

citroen ma bardziej elastyczny silnik ale jak dieslem zaczniesz robić po 5km na raz to nawet fap nie pomoże
@mkpl: to inaczej, jak długi jest główny przejazd.
Po bulki do sklepu, czy 30km w jedną stronę po mieście typu Warszawa.

Bo tak jak pisałem, jak robisz głównie mniej niż 20km na raz to nawet FAP nie pomoże na zapychanie filtra.
@mkpl: awaryjności. F4R jest pancerny. Jak wymieniasz olej/rozrząd to wszystko ci padnie a nie silnik.

F4RT miałem w lagunie coupe zrobiony na 300+

a i jakbyś dorwał taką z 4control to byś się zakochał( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Renault Laguna III hatchback 2.0 + LPG, 140 KM, 2011 r.


@mkpl: ten silnik do gazu sięnie nadaje, jak już to f4R ale wtedy gaz jest obowiązkowy bo to jest smok paliwowy.
1.6hdi w tym C4 jest bardzo ok. Sam samochód również przyjemny i komfortowy.
dlaczego się nie nadaje?


@mkpl: zazwyczaj tak są określane silniki które mają ręczną regulację luzów zaworowych. Tutaj właśnie taka jest. Koszt tej regulacji w przypadku tego silnika jak dobrze pamiętam nie jest niski, musiałbyś sprawdzić.
Sam silnik nie jest zły bez gazu, spalanie jak na tę wielkość pojazdu również jest akceptowalne. Ale gazu bym do niego nie wkładał, do tego kupujesz 2.0T czyli F4RT i jeździsz.
dlaczego się nie nadaje?


@mkpl: Na LPG padają w nim szybko zawory i katalizator - czasem wystarczy i 60kkm, by załatwić oba te elementy i żadne cuda z ustawianie mieszanki na hamowni, AFR-em czy cokolwiek nic nie dają- poczytaj watki np o nisanie kaszkaju (ten sam motor). ten Silnik świetny na samym PB - typowo japoński cichy i oszczędny.. Ten drugi silnik f4rt ktokolwiek go zagazuje, to nic mu nie będzie