Wpis z mikrobloga

#mechanikasamochodowa #motoryzacja #ford
siema 1.6 TDCi, HDi 109km
objaw wzrostu obrotów przy zmianie biegu
przy spokojnej zmianie biegów problem nie zauważalny
wygląda to tak, najbardziej od 3 biegu wzwyż
jadę na 3, gaz w podłogę, obroty do 3.5tys, sprzęgło, 4 bieg, puszczam, obroty spadają, na sekundę wzrastaja i znów spadają.
lub 5 bieg pod górkę, redukcja do 4 i gaz w podłogę, obroty chwilę niższe, potem spadają i niższe.
ale już 3 czy 4 bieg i gaz w podłogę to nie widać aby obroty rosły a prędkość nie.
ogólnie zauważyłem że samochód lekko mulowaty, zero błędów.
sprzęgło się ślizga czy któryś z czujników i diagnostyki potrzeba?
  • 22
@SuperBasshunters druga rzecz że wymieniałem już dwa koła pasowe wału w przeciągu roku, jedno tłukło, drugie SWAG działało rok, teraz mam nie wiem jakie ale aksamitnie nie chodzi.
do tego dochodzą wibracje na pedale sprzęgła, często lecz nie zawsze.
może olej z uszczelniacza poszedł na sprzęgło? no kij wie,
czasem też jak wrzucę 3 bieg to jakby sekunda mijała nim sprzęgło zlapie, z takim opóźnionym zapłonem łapie i ciągnie
@ondraszek: blik ok pisz 2137 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zdania są podzielone. Kilka razy już zdejmowałem po kilku miesiącach klientom bo słabo się tym jeździło i auto traciło na komforcie. Ja odkąd pamiętam mam w aucie mam diesla że sztywnym kołem i nie narzekam.
@trzaichlac69: @ondraszek: za zestaw nowy dwuamasa + komplet sprzęgła w 1.6HDI 3 lata temu płaciłem 1000-1100zł + 600zł robota, 4k to może w jakimś VAGu ( ͡° ͜ʖ ͡°) wiadomo inflacja to pewnie w 2200zł uda się zmieścić teraz, polecam przy okazji wymienić wysprzęglik bo u mnie on był powodem całego zajścia i standardowo uszczelniacz wału
@trzaichlac69: nie patrz na intercars bo tam jako zwykły klient z ulicy płacisz 150% ich "typowej" ceny, ostatnio zamawiałem części do swojego peugeota przez kumpla który ma tam spore zniżki i amorek sachsa, który na ich stronie jest po 400zł miałem za 266zł