#mechanikasamochodowa #motoryzacja #ford siema 1.6 TDCi, HDi 109km objaw wzrostu obrotów przy zmianie biegu przy spokojnej zmianie biegów problem nie zauważalny wygląda to tak, najbardziej od 3 biegu wzwyż jadę na 3, gaz w podłogę, obroty do 3.5tys, sprzęgło, 4 bieg, puszczam, obroty spadają, na sekundę wzrastaja i znów spadają. lub 5 bieg pod górkę, redukcja do 4 i gaz w podłogę, obroty chwilę niższe, potem spadają i niższe. ale już 3 czy 4 bieg i gaz w podłogę to nie widać aby obroty rosły a prędkość nie. ogólnie zauważyłem że samochód lekko mulowaty, zero błędów. sprzęgło się ślizga czy któryś z czujników i diagnostyki potrzeba?
@SuperBasshunters druga rzecz że wymieniałem już dwa koła pasowe wału w przeciągu roku, jedno tłukło, drugie SWAG działało rok, teraz mam nie wiem jakie ale aksamitnie nie chodzi. do tego dochodzą wibracje na pedale sprzęgła, często lecz nie zawsze. może olej z uszczelniacza poszedł na sprzęgło? no kij wie, czasem też jak wrzucę 3 bieg to jakby sekunda mijała nim sprzęgło zlapie, z takim opóźnionym zapłonem łapie i ciągnie
@trzaichlac69 :D możesz przelew blik zrobić :D a tak serio, opłaca się używkę włożyć? dużo ludzi wkłada sztywne koło, zwykle. dobrze to wychodzi czy kwas robi?
Zdania są podzielone. Kilka razy już zdejmowałem po kilku miesiącach klientom bo słabo się tym jeździło i auto traciło na komforcie. Ja odkąd pamiętam mam w aucie mam diesla że sztywnym kołem i nie narzekam.
@trzaichlac69: @ondraszek: za zestaw nowy dwuamasa + komplet sprzęgła w 1.6HDI 3 lata temu płaciłem 1000-1100zł + 600zł robota, 4k to może w jakimś VAGu ( ͡°͜ʖ͡°) wiadomo inflacja to pewnie w 2200zł uda się zmieścić teraz, polecam przy okazji wymienić wysprzęglik bo u mnie on był powodem całego zajścia i standardowo uszczelniacz wału
@trzaichlac69: nie patrz na intercars bo tam jako zwykły klient z ulicy płacisz 150% ich "typowej" ceny, ostatnio zamawiałem części do swojego peugeota przez kumpla który ma tam spore zniżki i amorek sachsa, który na ich stronie jest po 400zł miałem za 266zł
siema 1.6 TDCi, HDi 109km
objaw wzrostu obrotów przy zmianie biegu
przy spokojnej zmianie biegów problem nie zauważalny
wygląda to tak, najbardziej od 3 biegu wzwyż
jadę na 3, gaz w podłogę, obroty do 3.5tys, sprzęgło, 4 bieg, puszczam, obroty spadają, na sekundę wzrastaja i znów spadają.
lub 5 bieg pod górkę, redukcja do 4 i gaz w podłogę, obroty chwilę niższe, potem spadają i niższe.
ale już 3 czy 4 bieg i gaz w podłogę to nie widać aby obroty rosły a prędkość nie.
ogólnie zauważyłem że samochód lekko mulowaty, zero błędów.
sprzęgło się ślizga czy któryś z czujników i diagnostyki potrzeba?
do tego dochodzą wibracje na pedale sprzęgła, często lecz nie zawsze.
może olej z uszczelniacza poszedł na sprzęgło? no kij wie,
czasem też jak wrzucę 3 bieg to jakby sekunda mijała nim sprzęgło zlapie, z takim opóźnionym zapłonem łapie i ciągnie
a tak serio, opłaca się używkę włożyć?
dużo ludzi wkłada sztywne koło, zwykle. dobrze to wychodzi czy kwas robi?
Zdania są podzielone. Kilka razy już zdejmowałem po kilku miesiącach klientom bo słabo się tym jeździło i auto traciło na komforcie. Ja odkąd pamiętam mam w aucie mam diesla że sztywnym kołem i nie narzekam.
Komentarz usunięty przez autora
@ondraszek : https://m.intercars.pl/produkty/313896-zestaw-sprzegla-sachs-2290-601-017