Wpis z mikrobloga

#amazon #amazonpl

Cześć
Jak zaglądam w politykę zwrotów przy zakupie telefonu jaki mnie interesuje to jest taka informacja.

"Zachowaj przedmiot w oryginalnym stanie, z zewnętrznym pudełkiem marki, dołączonymi etykietami, instrukcją obsługi, kartami gwarancyjnymi i oryginalnymi akcesoriami w opakowaniu producenta w celu pomyślnego opracowania zwrotu."

Dlaczego w takim razie wchodząc na Amazon widać tyle produktów z drugiej ręki po zwrotach gdzie brakuje akcesoriów albo np. uszkodzone opakowania, brak instrukcji, brak ładowarek w telefonach albo porysowany ekran.
To jak to w końcu jest Amazon przyjmuje tylko zwrócone przedmioty do 30dni w stanie nienaruszonym czy można oddać produkt w dowolnym stanie a on potrącają jakąś kwotę za odesłanie niekompletnego produktu?

Chodzi mi o produkty które mają stan: akceptowalny, dobry, bardzo dobry, jak nowy itp. skąd pochodzą te produkty?
  • 8
@Kaolin28: to tylko prośba, aby produkt nie stracił na wartości.
W wielu krajach sprzedawca nie może odmówić zwrotu towaru, a za tym chciałby aby był w jak najlepszym stanie aby go ponownie sprzedać w cenie z zyskiem.
ew. niektóre przepisy w krajach pozwalają na uszczuplenie zwrotu kasy jak towar jest niekompletny lub uszkodzony.

a ludzie, jak to ludzie - mają w dup#$% co tam amazon pisze - zwracają jak im się
@nairamk: ale to są produkty które często sprzedaje i wysyła Amazon, czyli jak wyślę do Amazona telefon porysowany dodatkowo bez zawartości to oni oddają kasę za cały produkt?
@Kaolin28:
Bo to nie jest zwrot ustawowy (na ten jest 14 dni od odebrania przesyłki), tylko dobra wola Amazonu. Przez te 14 dni muszą przyjąć zwrot nawet jak towar jest niekompletny i nosi ślady użytkowania. Przez pozostały okres mogą już dowolnie kształtować politykę zwrotów.
@pcela: eeee przecież wyraźnie jest napisane że w ciągu 14 dni towar można odesłać ale w stanie kompletnym i nienaruszonym, czyli albo przyjmują wszystko albo to co piszesz mija się z prawdą
@pcela: aha ok dzięki, czyli w takich przypadkach mogą np oddać mniej niż zapłacono?
Słyszałem też, że jak ktoś tak robi cały czas celowo, kupuje zwraca non-stop to mogą zablokować konto?