Mocno zastanawiam się nad kupnem nowej Skody Scali. Tak naprawdę jeżeli nowe to nie biorę nic innego pod uwagę. Raz, że wszystkie kompakty są mocno drogie, a jedynie podobnie cenowo wychodziła jeszcze Kia Ceed. Jednak już między tymi dwoma zadecydowało promocyjne oprocentowanie w SKodzie 5% w porównawniu do 11,5 w Kii.
Tak naprawdę mam dwa główne znaki zapytania przy Skodzie.
Pierwszym jest silnik, wydaje mi się że najbardziej optymalny dla mnie będzie 1,5 tsi 150km w manualu. Do dsg już za duża dopłata, i nie mam problemu z manualem.
Wiem, że jest to w miarę nowa jednostka. Może inaczej udoskonalona do poprzedniego TSI, i jedyne do czego mogę mieć obawy to odłączanie 2 cylindrów. Z jednej strony dzięki temu spada spalanie, co wiadomo na plus, no ale właśnie jak to będzie wyglądac powiedzmy po 100 tysiącach km ?
Kolejne kwestia, to multum dodatków. Zdaje sobie sprawę, że VAG poszedł w tą stronę. Z jednej strony, można sobie wybrać na co ma się ochotę, ale finalnie i tak bierze się prawie wszystko.. Ja zacząłem od wersji Style, a i jak bym nie robił to wychodzi mi dodatków za 20 tys ..
Może jest ktoś kto ma, albo bliźniaczego Kamiqa?
Mi chyba najbardziej zależy na fotelach z wersji Dynamic, bo wydają się mega wygodne, zresztą same pozytywne opinie o nich czytam. W pewnym momencie nawet zacząłem patrzeć na Monte Carlo, bo tam są w pakiecie razem z dachem, ale są tam paradoksy że przy najwyższej wersji wyposażenia trzeba dobierać czujniki parkowania z przodu...
I kolejna sprawa wyposażenia, radio. Mamy tak naprawdę 3. I chyba coś co mnie najbardziej odrzuca, to że klima to wiadomo. Nie intuicyjna, ale z drugiej strony od biedy na tym auto można jeździć. Najwięcej złego w internecie właśnie czytam o systemie skody, że po prostu się wiesza, albo po jakimś roku potrafi całkowicie się wyłącząc.. Jak jechałem w salonie wydawał się w miare spoko, no ale to było prawie 0 przebieg
Na początku chciałem ta największą opcje Amundsen z navi, i wirtualnym kokpitem. Ale tak, wiadomo że navi i tak się nie używa z auta z googla jak coś. Plus ten wirtualny kokpit niby spoko, ale on już widocznie ma zawiechy i się zastanaiwam czy z niego też nie zrezygnować , bo te zwykłe zegary nie są brzydkie, a lepiej coś innego sobie dobrać
@Axtezim odebralem tydzień temu Kamiqa Style, 1.5 DSG, póki co 600km zrobione, byłem pod wrażeniem jak to fajnie jedzie i jak jest wykończone na jeździe probnej. Virtual cockpit fajnie wygląda, co do zwiechy to póki co zauważyłem, że długo jest włączona kamerą cofania (10 sekund) po wrzuceniu z R na D, ale może tak ma byc?
@nunczako: Tylko Scala. Nie podobają mi się SUVY, nie zależy mi żeby wyżej siedzieć.
Z drugiej strony, właśnie bagażnik w Scali jest świetny, bo właśnie mam teraz hatchback i jest lekko za mały, i normalnie musiałbym brać kombi z któego nie będę korzystał cały rok
@Axtezim stało w salonie, zależało mi na 1.5 w automacie i akurat jedno było dostępne, ale z produkcji mówili ok 4-6msc. Co do virtual cockpitu to nie zauważyłem zwiech, ale za krótko użytkuje. Radio Bolero.
@CZESCJESTEMPRZEMEK kamera cofania w vagach (nie wiem jak inne) po przelaczeniu z R na D powinna sie wylaczyc jak przekroczysz 15km/h (czy tam jakies okolice :))
@Axtezim silnik fajny miałem w O3, scala z nim będzie latać, w sumie mam już czwarty TSI, jak będziesz dbać tak będziesz mieć, głównie olej maks co 15 tys. Co do ogólnie vag im mniej elektroniki weźmiesz, to właśnie później mniej problemów.
@Axtezim lusterka miałem w octavii dwa wymieniane, dwa razy po zimie pomimo garażowania wydawały z siebie odgłosy nie do przyjęcia. ASO ma. co 30 tyś, czyli interwał skracasz o połowę, z doświadczenia radzę wykupić sobie wydłużoną gwarancję w zależności ile jeździsz jak nie dużo tak jak ja czyli 20 tys km rocznie to wziąłem sobie cztery lata lub 80 tys km.
@Axtezim umawiasz się w ASO i Ci wymienia, oczywiście odpłatnie bo jeżeli bierzesz pakiet przeglądów to z niego leci co 30 tyś. km. Ogólnie to dwa lusterka, amortyzatory przód, i zapocenie skrzynia/silnik i to w trzy lata. światła full LED petarda. jestem na czarnej liście u Ciebie?? bo chciałem Ci prywata wysłać?
@Axtezim co do systemu skody o którym wspomniałeś to w scali jest spoko, ja mam chyba bolero, w rok zawiesiła mi się raz kamera cofania. Najgorszy babol jest O4 z początku produkcji, mój szwagier raz na miesiąc jest z tym gównem w serwisie, ostatnio się zjaral cały moduł komfortu. jakbyś miał pytania to pytaj
@Axtezim @CZESCJESTEMPRZEMEK ile udało wam się urwać rabatu od ceny bazowej? miałem brać VW Taigo 1.0 tsi 110 dsg ale jak skonfigurowałem to pod siebie to wyszło 126k w salonie nie mogłem ugrać więcej jak 5% rabatu. Zastanawiam się dlatego nad kamiq albo scala bo wszystko czego potrzebuje jest albo w cenie podstawy albo ładnie spięte w pakiet i wychodzi mi bazowo 107k ale już z 1.5 tsi ile da się urwać
@Axtezim no my też pojeździliśmy taigo 1.0 tsi w dsg i choć mamy też arteona w dsg, muszę przyznać że taigo dawało radę. denerowawaly mnie jedynie skaczące wycieraczki w deszczu
@Dziecko_Proboszcza brałem jedyny aktualnie dostępny od ręki 1.5 DSG więc nie chcieli nic dać, jedynie pakiet przeglądów "na pół". Za auto do produkcji to mowa byla o 4% rabatu od ceny konfiguracji.
Mocno zastanawiam się nad kupnem nowej Skody Scali. Tak naprawdę jeżeli nowe to nie biorę nic innego pod uwagę. Raz, że wszystkie kompakty są mocno drogie, a jedynie podobnie cenowo wychodziła jeszcze Kia Ceed. Jednak już między tymi dwoma zadecydowało promocyjne oprocentowanie w SKodzie 5% w porównawniu do 11,5 w Kii.
Tak naprawdę mam dwa główne znaki zapytania przy Skodzie.
Pierwszym jest silnik, wydaje mi się że najbardziej optymalny dla mnie będzie 1,5 tsi 150km w manualu. Do dsg już za duża dopłata, i nie mam problemu z manualem.
Wiem, że jest to w miarę nowa jednostka. Może inaczej udoskonalona do poprzedniego TSI, i jedyne do czego mogę mieć obawy to odłączanie 2 cylindrów. Z jednej strony dzięki temu spada spalanie, co wiadomo na plus, no ale właśnie jak to będzie wyglądac powiedzmy po 100 tysiącach km ?
Kolejne kwestia, to multum dodatków. Zdaje sobie sprawę, że VAG poszedł w tą stronę. Z jednej strony, można sobie wybrać na co ma się ochotę, ale finalnie i tak bierze się prawie wszystko.. Ja zacząłem od wersji Style, a i jak bym nie robił to wychodzi mi dodatków za 20 tys ..
Może jest ktoś kto ma, albo bliźniaczego Kamiqa?
Mi chyba najbardziej zależy na fotelach z wersji Dynamic, bo wydają się mega wygodne, zresztą same pozytywne opinie o nich czytam. W pewnym momencie nawet zacząłem patrzeć na Monte Carlo, bo tam są w pakiecie razem z dachem, ale są tam paradoksy że przy najwyższej wersji wyposażenia trzeba dobierać czujniki parkowania z przodu...
I kolejna sprawa wyposażenia, radio. Mamy tak naprawdę 3. I chyba coś co mnie najbardziej odrzuca, to że klima to wiadomo. Nie intuicyjna, ale z drugiej strony od biedy na tym auto można jeździć. Najwięcej złego w internecie właśnie czytam o systemie skody, że po prostu się wiesza, albo po jakimś roku potrafi całkowicie się wyłącząc.. Jak jechałem w salonie wydawał się w miare spoko, no ale to było prawie 0 przebieg
Na początku chciałem ta największą opcje Amundsen z navi, i wirtualnym kokpitem. Ale tak, wiadomo że navi i tak się nie używa z auta z googla jak coś. Plus ten wirtualny kokpit niby spoko, ale on już widocznie ma zawiechy i się zastanaiwam czy z niego też nie zrezygnować , bo te zwykłe zegary nie są brzydkie, a lepiej coś innego sobie dobrać
To jak może ktoś ma, jakieś rady i wskazówki ? :D
#skoda #volkswagen #scala #vw #motoryzacja #samochody
Z drugiej strony, właśnie bagażnik w Scali jest świetny, bo właśnie mam teraz hatchback i jest lekko za mały, i normalnie musiałbym brać kombi z któego nie będę korzystał cały rok
A nie przywiesza się ten vitual cokpit ?
Jaką masz wersje? Jakie radio?
Ile czekałeś na auto ogólnie?
no ale to nawet nie brać takiej elektroniki typu składane lusterka ?
i co normalnie im mówisz że chcesz zmienić olej i oni to w ramach przeglądu robią ?
coś jeszcze z takiej elektroniki miałeś i średnie opinie ? ja myślę o światłach full LED z tym całym automatycznym dostosowaniem itp
no i podgrzewana szyba
miałem brać VW Taigo 1.0 tsi 110 dsg ale jak skonfigurowałem to pod siebie to wyszło 126k w salonie nie mogłem ugrać więcej jak 5% rabatu.
Zastanawiam się dlatego nad kamiq albo scala bo wszystko czego potrzebuje jest albo w cenie podstawy albo ładnie spięte w pakiet i wychodzi mi bazowo 107k ale już z 1.5 tsi
ile da się urwać
mi zaproponowali na wejściu 2 000 zł w dół , ale że jeszcze coś będzie można urwać
a ile to nie wiem. Okaże się jak już się zdecyduje na to co chce , póki co mam Scale na weekend i jest spoko :D