Wpis z mikrobloga

Dobrze rozumiem ostatnie wydarzenia?

Upada bank powiązany z technologicznymi spółkami i startupami, w tym sporo z krypto, grozi to utratą płynności przez inne banki USA, inwestorzy z USA widząc ryzyko wycofują kapitał, gówno się rozlewa na Europę i ludzie przypominają sobie o problemach Credit Swiss, zaczynają śmierdzieć inne trupy, więc żeby "ratować" sytuację FED przestawia wajchę z QT na QE, kapitał ucieka z Europy do USA które zamykają tydzień na zielono +2.5% a w tym czasie krypto robi +33%.

Coś pominąłem?
#gielda
  • 19
18+

Zawiera treści 18+

Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.

@spinel nie znam się ale się wypowiem. Moim zdaniem krypto góra, bo niektórzy zaczynają myśleć, że taki BTC na portfelu sprzętowym jest bezpieczniejszy niż pieniądze w bankach. Jakby nie patrzeć od krypto się wymaga pokrycia 1:1, a banki na każdego 1$ mogą chyba obrócić 10
to teraz short i milioner ;)


@maniek74: na szortach nigdy nie zarobisz fortuny
wiele razy o tym mowilem

Wynika to ze roznicy w zmiennosci przy ruchach w gore i w dol
Pozycja przy spadajacym rynku musi byc mniejsza niz przy wzrostowym -> mniejsza ekspozycja (lewar)

Druga sprawa, to ze przy wzrostach pozycja rosnie, zwiekszajac ekspozycje, procent skladany
przy spadkach pozycja staje sie coraz mniejsza
Teoretycznie mozna rebalansowac co chwila, ale nie
@151346136: oczywiście, ze zarobisz, spadki są zazwyczaj dużo bardziej dynamiczne niż wzrosty, chyba ze sztywno zarządzasz ryzykiem i otwierasz pozycje, po 2% depo, to wtedy nie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@151346136: patrz ostatnie spadki na ropie, prawie 15% ruch w dół w tydzień z słusznym lewarem, już nie wspomnę o gazie czy pszenicy, wiadomo, ze to mocno hazardowa zabawa, ale zarobić fortunę na spadkach jak najbardziej można
patrz ostatnie spadki na ropie, prawie 15% ruch w dół w tydzień z słusznym lewarem


@maniek74: przyjrzyjmy sie tej ropie w takim razie