Wpis z mikrobloga

Wrzucam jako ciekawostkę, bo jeszcze tak dobrego pomysłu nie widziałem. Sposób jak rozwiązać problemy komunikacyjne na południu Wrocławia i jednocześnie zrobić dobrze wieśniakom z Wysokiej. Do tego Grota-Roweckiego poszerzyć do 2 pasów i mamy naprawdę sensowny układ drogowy. A jakby tak Jaca dodał jeszcze oś Ołtaszyńską albo drogę wzdłuż nasypu... Marzenia ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Obrazek z linka http://mareknatusiewicz.pl/wroclaw-metropolia-czy-stolica-regionu/

#wroclaw
Pobierz Ogau - Wrzucam jako ciekawostkę, bo jeszcze tak dobrego pomysłu nie widziałem. Sposób...
źródło: Karwiany3-1024x504
  • 28
@Ogau: jak to sie ma do przepisow o odleglosci zjazdow z A4 (A ogolnie) bo juz chcieli zjazd do LG likwidowac (istniejacy).
Wysoka (nowa) nie zasluguje na nic bo wiedzieli w co sie pchaja, teren byl "skazony" planami, deweloper mowil ze nie bedzie, ci mu zaufali ( ͡º ͜ʖ͡º) Jakos im nie przeszkadza przewalanie sie po Partynicach, Oltaszynskiej (dzielnica willowa) co ranka. J... ich
@marsjanin2012: Węzeł przy LG i parę innych na A4 nie spełnia norm bo jest jeszcze za Niemca budowany i nie jest dostosowany do tego jak to powinno wyglądać obecnie.

@Ogau Grota i tak by się zakorkowała bo przecież od Szpitala nie ma dwóch pasów. Ach te piękne stare przepisy które nie pozwoliły gościa wysiedlić stamtąd.

Generalnie ja sobie dalej nie wyobrażam czemu w planach nie ma dokończenia Autostradowej obwodnicy dookoła Wrocławia.
@marsjanin2012: a zjazd do LG to nie miał być likwidowany, bo nie spełnia standardów? To chyba najniebezpieczniejszy zjazd z autostrady, jaki w życiu widziałem.

Co do odległości to ta koncepcja zakłada jeden zjazd z A4 w miejscu, gdzie jest narysowany przerywany okrąg. W przypadku obszarów podmiejskich można naginać przepisy o odległości zjazdów, więc to najmniejszy problem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Grota i tak by się zakorkowała bo przecież od Szpitala nie ma dwóch pasów


@Darth_Gohan: dlatego napisałem o rozbudowie Grota. To jest moim zdaniem jeden z pilniejszych tematów na południu. W tej chwili korek sięga od ronda Bednarza do szpitala już o 6.30. Oczywiście nikt z tym nic nie zrobi, a nie ma wielu bardziej zawalonych dróg. Na Zwycięską jest już gotowe rozwiązanie i to kwestia kilku lat, a pomysłu na
@Ogau: Może i wygląda to ładnie na mapie, ale problemem są węzły - zobacz co się dzieje między Pietrzykowicami a W-w Południe. Tutaj byłoby bardzo podobnie. Węzły autostradowe nie mogą być położone za blisko siebie
@marsjanin2012: @Darth_Gohan pamiętam jak był temat zamykania węzła Pietrzykowice bo pracowałem wówczas niedaleko. Pod koniec 2018 roku robili remont i węzeł był nieprzejezdy. Nie chcecie wiedzieć co się działo na węźle Kobierzyce, na S8 gdzie już rano są potworne korki, a później cała A4 zatykała się od węzła Wrocław-Południe do mniej więcej obecnego Pietrzykowice. Później dramat był i na węźle Zachód i Lotnisko. Stąd ta decyzja, że nie ma mowy o
@Darth_Gohan: wjazd do Wroclawia to jest LOL, pasy zjazdu dosc krotkie, korki na wjezdzie bo rozbiegowy jest dlugosci ciezarowki. Ciut pomoglo przesloniecie pasa od strony Jula/Volvo ale na drugiej stronie sie tego nie da zrobic juz. Planow brak? Wjazd jest taki jak na filmach z 1940 roku.
@Ogau: Tylko nie wiem czy tam by się udało kupić teren pod to, żeby Grota rozbudować. Korki będą jeszcze większe skoro jeszcze więcej ludzi się buduje w tamtym kierunku. Za Rondem nie wiem czy się zmieszczą na całej długości 2 pasy.

@czarny_matt94 Temat jest nie tylko zamykania Pietrzykowic tylko kilku innych węzłów bo kilka z nich nie spełnia obecnych wymogów.

Nie wiadomo co będzie z tym węzłem przy budowie kolejnego pasa
nie wiem czy tam by się udało kupić teren pod to,


@Darth_Gohan: moim zdaniem to tylko wymówka, bo nie ma kasy na przebudowę wiaduktu. Lepiej zwalić na jakiegoś gamonia, niż na rady programowe i Śląsk Wrocław ( ͡° ͜ʖ ͡°)

No właśnie nie wiem co z fragmentem od ronda w stronę żurawiny. Jest tam dosyć ciasno, ale zawsze można zastosować technologię z pasem widmo z Pułaskiego i
@Ogau: ja już kiedyś proponowałem to ale powtórzę.
Zamienić zwycięską w deptak pieszo rowerowy (bo doskonałe restauracje i kultura).

A cały tranzyt puścić przez wysoką, raz dwa by zmienili zdanie
@Rad-X: No tylko niestety nie widać nikogo kto by był na tyle twardy, zeby to zastosować.

@Ogau Więc niestety kiepski plan przez ten 1.5 pasa. To nie była wymówka tylko oni stwierdzili, że jak się nie udało kupić za Dutkiewicza to teraz nie ma co zmieniać planu. Generalnie największy problem to brak pomysłu dla tego miasta. Szkoda klawiatury już na to.
jak się nie udało kupić


@Darth_Gohan: można było kupić za więcej albo zaproponować inną działkę w zamian. Szczegół nie znam, ale jak w robocie słyszę od kogoś, że "się nie udało i #!$%@?, zostawiłem jak jest" to mam ochotę walnąć w potylicę
@Ogau no wygląd to nawet nie najgorzej, ale sprzeciwy mieszkańców Wysokiej, którzy wiedząc, że w planie zagospodarowania przestrzennego przez ich wichurę jest WOW nie powinny być w ogóle brane pod uwagę. Zaprojektować i zbudować. W sądzie nic nie wygrają, a wytyczenie nowej ścieżki, wykup gruntów prywatnych etc. to ogromne pieniądze i mnóstwo straconego czasu. Na Grota-Roweckiego nie ma miejsca na 4 pasy chyba, że wykupią clpo kawałku z każdej działki, ale tu
bo jeszcze tak dobrego pomysłu nie widziałem


@Ogau: w czym ten pomysł jest lepszy od tego obecnie planowanego? W takim układzie jak przedstawiłeś mieszkańcy Ołtaszyna/Wojszyc w ogóle nie skorzystają z WOW i dalej będą jeździć Zwycięską na Bielany. IMO Lepszy jest ten układ, który jest realizowany obecnie - zamiast Zwycięskiej mieszkańcy Ołtaszyna/Wojszyc, którzy jadą na Bielany, wybiorą WOW, bo tak będzie szybciej.
Dzięki temu zmniejszy się liczba samochodów stojących na skrzyżowaniu