Wpis z mikrobloga

Za każdym razem jak jest jakaś dyskusja na grupkach na FB czy pod postami aktywistów cały czas słychać jedną bardzo ważną uwagę - to blachosmrodziarze są tymi złymi. Rowerzyści z #rower nigdy, to zawsze źli i niedobrzy spandexiarze. Jeżdżąc praktycznie codziennie po
#wroclaw od dawna mówiłem, że przepisy łamią wszyscy po równo. Niestety rowerzyści często gęsto do tego dodają brak nawet tak podstawowych przepisów jak - kto ma pierwszeństwo.

W końcu przyszedł raport dzięki któremu niektórzy przestaną w końcu twierdzić, że to nieprawda jest.
Najciekawsze smaczki tutaj w nitce na Twitterze: https://twitter.com/krzwozniak/status/1636047647625674753?s=20
Cały raport: https://www.krbrd.gov.pl/wp-content/uploads/2023/03/Raport-Monitoring-Zachowan.pdf

Najciekawsze dla mnie:
W grupie zbadanych rowerzystów na drogach dla rowerów ponad 30% poruszało
się z prędkościami w zakresie 16-20 km/h, zbliżony odsetek użytkowników przekroczył prędkość 20 km/h;


Do tego jak wiadomo:
Limit prędkości dla #motorower nie istnieje i większość jeździ powyżej 45 km/h (czyli przepisy pewnie do zmiany i tyle w temacie)
Motocykliści notorycznie przekraczają prędkość
Na Hulajnogach tylko 6 % jeździ w kasku na rowerze mniej niż 25 %.

Limit prędkości na UTO to mit bo większość (55 %) go przekracza

Generalnie ciekawy raport, a jeszcze ciekawsze czy pójdą w końcu za tym jakieś działania.
DarthGohan - Za każdym razem jak jest jakaś dyskusja na grupkach na FB czy pod postam...

źródło: s1

Pobierz
  • 36
@Darth_Gohan: Ale jeździsz czasem na rowerze? Bo mam wrażenie, że się delikatnie czepiasz...
Nie mam licznika na rowerze, nie mam pojęcia z jaką prędkością jeżdżę. Nie jest on wymagany prawem. I skoro rowerzystów obowiązują przepisy jak auta, to jeśli w mieście jest ograniczenie prędkości do 50km/h, to jaki problem?
I trzeba by rozdzielić zachowania na ddr na ulicy i na chodniku. Zupełnie inaczej jeździ się na każdej z nich.
@Darth_Gohan:

Zasadnym było więc przyjęcie umownego limitu prędkości dla rowerów na drogach dla rowerów wynoszącego 20 km/h.

Drugim obliczonym parametrem był udział przekroczeń umownej prędkości dopuszczalnej o ponad 4 km/h


Emeryci potrafia jezdzic szybciej xD

Co to ma niby udowadniać? Ktoś sobie ustalił limit dla rowerów dosłownie 2 kmh więcej niż średnia prędkość. To jakby ustalić 40 kmh dla samochodów, "bo tak" a potem stwierdzić że ludzie przekraczają prędkość, bo ograniczenie
@Darth_Gohan: 30% rowerzystów przekroczyło umowny limit 20km/h a 100% samochodów umowny limit 5 km/h a tylko 1% motocyklistów umowny limit 300 km/h, co w oczywisty i niepodważalny sposób obala tezę jakoby ci ostatni jeździli niebezpiecznie. Najbezpieczniejsi było jednak kierujący kombajnami rolniczymi. Co prawda żaden nie zdjął headera jak nakazują przepisy, ale wszyscy zmieścili się w umownym limicie 140 km/h.
@Darth_Gohan: a dlaczego nie podali ile samochodów osobowych przekracza prędkość i nie utrzymuje bezpiecznego odstępu? Obydwie te rzeczy robią nagminnie.
I w przeciwieństwie do rowerzystów - są zobowiązani przepisami do utrzymywania odległości (na autostradach) a ich ograniczenia prędkości są obowiązujące a nie zmyślone jak te 20km/h dla rowerów. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@zdjecie_z_wenszem: Z tym się jak najbardziej zgodzę. Często ludzie na ścieżkach zachowują się jakby byli na nich sami.

@fimino Nie ja wymyśliłem limit prędkości do tego raportu. Poza tym zgodnie z przepisami na drodze gdzie masz ruch pieszo-rowerowy nie możesz jechać szybciej niż prędkość pieszego. Wszyscy wiemy, że większość tak nie jeździ.

@Ogau Zasilacz z czarnej listy zapomniałeś dodać. Rada w teorii miała zacząć być bardziej słuchana. Jak wyjdzie w praniu
@Darth_Gohan chodzi mi o to, że jako UTO klasyfikujemy te wcześniej nieklasyfikowane pojazdy typu wrotki, rolki, hulajnogi zwykle jak i te elektryczne i całe inne ustrojstwo co się zaczęło pojawiać kilka lat temu. Rower, rowek z przyczepką nie przekraczającą 90cm, wózek rowerow w przepisach figurują od dawna i ich Vmax jest taka jak na drodze. Jeśli raport zakłada, że dopuszczalna Vmax to 20 i uwzględnia rowery to znaczy, że jest z dupy,
@Darth_Gohan: To że na podstawie takich danych z innej galaktyki wyciągasz wnioski. Piszesz najpierw o łamaniu przepisów a potem jako przykłady lecą przekraczanie wyimaginowanych ograniczeń prędkości, brak wyposażenia niewymaganego przepisami, czy "stwarzanie zagrożenia" - to wreszcie faktycznie coś co jest czynem zabronionym, tylko trudno podejść do tego bez wyśmiewania jak autor za zagrożenie uznaje kilkadziesiąt kg mięsa jadące z prędkością 2x mniejszą od dopuszczalnej, a nie kilka czy kilkadziesiąt ton głównie
A masz statystyki ile wypadków potrafią sprawić rowerzyści, a nie są pociągnięci do odpowiedzialności bo nie ma ich jak zidentyfikować? Starczy naprawdę włączyć kilka kompilacji z polskich dróg nagranych z kamerek i widać tam wiele akcji, gdzie to rowerzyści doprowadzają do zdarzenia po czym sobie po prostu odjeżdżają wesoło dalej.


@Darth_Gohan: Masz dosłownie statystyki policyjne gdzie jest pokazane ile wypadków przy spotkaniu rower-samochód jest z winy kierowcy. Szkoda że nie ma
Jeżdżąc praktycznie codziennie po #wroclaw od dawna mówiłem, że przepisy łamią wszyscy po równo. Niestety rowerzyści często gęsto do tego dodają brak nawet tak podstawowych przepisów jak - kto ma pierwszeństwo.


@Darth_Gohan: No, codzień się słyszy ile to osób zginęło rozjechanych przez rowerzystów którzy złamali jakiś przepis XD Tysiące zabitych i rannych.

Załóżmy, że od jutra żaden rowerzysta nie będzie łamał przepisów przez co nie zginie żaden inny pieszy lub rowerzysta.
Raport to tylko podkreśla w kwestii prędkości


@Darth_Gohan: ale jak już ktoś tu napisał, to ograniczenie jest wyjęte z dupy, bo nie obowiązuje na DDR ograniczenie do 20km/h. Obowiązuje ograniczenie dokładnie takie samo jak na innych drogach, czyli lwia część DDR to, uwaga, 50km/h. UTO ma swoje ograniczenie, ebike ma połowiczne ograniczenie tj. powyżej 25km/h ma już nie wspomagać silnik i to tyle, jak masz siłę i ochotę możesz grzać 50km/h.
Najciekawsze dla mnie:

W grupie zbadanych rowerzystów na drogach dla rowerów ponad 30% poruszało

się z prędkościami w zakresie 16-20 km/h, zbliżony odsetek użytkowników przekroczył prędkość 20 km/h;


@Darth_Gohan: nie za bardzo rozumiem o co chodzi, to tylko statystyka czy czepiaja sie ze za szybko? 24-25 km/h to normalna luźna prędkość na rowerze, 28-32 km/h to z lekkim wysiłkiem. ~ 16 km/h to wycieczka krajoznawcza z oblizywaniem loda w jednej rece