Wpis z mikrobloga

Cześć. Peugeot 407 2.0 benzyna sedan 2005r. Od dłuższego czasu mam problem z abs/esp i niedziałającym prędkościomierzem, jutro oddaję auto do naprawy.
Mam jednak problem. Zszedłem na parking, samochód nie reaguje na pilota. Otworzyłem drzwi kierowcy kluczem, jednak po przekręceniu klucza w stacyjce auto nie reaguje w żaden sposób. Nic się nie zapala, nic nie pstryka, totalne zero.
Czy to objaw zepsutego/rozładowanego akumulatora? Auto nie stało długo, wczoraj nim jeździłem, nic nie zwróciło mojej uwagi, akumulator działał niezawodnie. Mogę coś spróbować zanim pójdę kupić nowy akumulator i czy w ogóle warto go kupować w ciemno?
Nie mam nikogo z autem i kablami, nie mam jak zmierzyć napięcia.

#motoryzacja #peugeot #mechanikasamochodowa #elektronika #samochody
  • 19
akumulator zeby zdjagnozowac trzeba sprawdzic jego rezystancje wewnetrzna specjalnym urzadeniem bo badanie miernikiem voltow dokladnie nie pokaze ci sprawnosci akumulatora. I jak mechanik bada akumulator tylko miernikim voltow to jest to slaby mechanik.


@massejferguson: tak #!$%@?, stacje diagnostyczną trzeba kupić, żeby sprawdzić czy aku żyje czy całkowicie upadł. Puknij się w głowę
wyczytałem że warto zdjąć klemy i przetrzeć wszystko, niestety nie mam papieru ściernego, zwykłe przetarcie papierem ma sens?

Odpowiedz


@jak_najbardziej: nie ma sensu, sprawdź najpierw to napięcie potem pytaj dalej (°°
@jak_najbardziej: jak nie masz papieru ściernego, to użyj stalowego zmywaka do szorowania naczyń, a jeżeli nawet tego nie masz, to weź nożyk, ustaw ostrze prostopadle do klemy i skrob góra-dół, tak jakbyś skrobał młodego ziemniaka xD

Jeżeli nie palił Ci się czerwony akumulator podczas jazdy (brak ładowania) to najprawdopodobniej jest to akumulator. Żeby wykluczyć awarie alternatora na 100% (słabe ładowanie) trzeba by było odpalić auto i zmierzyć napięcie na klemach, jak
skoro nie dziala abs/esp i do tego predkosciomierz to prawdopodobnie walnal czujnik abs przy kole. za 70-100zl mozna kupic, najtanszego gowna z allegro za ~40 nie kupuj. co do aku to juz napisano - sprawdzenie jego kondycji, jakie jest ladowanie i ew. czyszczenie klem i wszelakich polaczen masowych pod maska (chociaz psiknac sprayem do elektryki i ruszyc srubami). najtanszy miernik uniwersalny warto miec, bo nim nawet mozna namierzyc walniety czujnik abs nie
@jak_najbardziej: Akumulator, immo albo BSM (Skrzynka za akumulatorem, trzeba zewrzeć ze sobą kontakty od pompy paliwa i czegoś tam innego, poczytaj na necie, mnie to jeszcze nie dotknęło, ale to rozwiązanie typu "aby dojechać do domu")
Jak abs i ESP nie działa to mogą być 2 rzeczy, koronka magnetyczna na przegubie zewnętrznym albo czujnik abs. Poszukaj grupy 407 na fejsbooku, ludzie oferują podłączenie kablem i sprawdzenie za browara czy flaszkę. Kupowanie na pałę raczej się nie opłaca