Wpis z mikrobloga

#openwrt
#internet
#router

Witajcie Mirasy.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem laikiem w kwestii routerów aczkolwiek zapoznałem się z lektura w niedużym stopniu O.WRT

Szukam routera AX od jakiegoś czasu z możliwością openwrt.
Zależy mi aby miał usb najlepiej 3.0 gdyż chciałbym zainstalować na nim clienta torrent z podpiętym dyskiem.
Druga kwestia to jest to że chciałbym również zainstalować vpn gdyż mam wykupiony surfshark.
I może w przyszłości coś więcej.

Moje wybory po przejrzeniu wyszukiwarki padły na

Dynalink DL-WRX36

Asus RT-AX53U

Najbardziej sklabialbym się na Dynalinka ze względu na specyfikację (FLASH i RAM ) ale słabo widzę dostępność w PL a z amz doliczy z 200 pln za przesyłkę.
Chyba ze jest jakiś model który ma te same bebechy co wrx36 i równie godny polecenia .

A Asus ma usb 2.0 i nie wiem czy na torrent byłby ok . A myślałem też o tym by zainstalować serwer drukarki bo nie jest bezprzewodowa .

I przeczytałem w którymś z wątków żeby wybierać w tym co jest a nie pytać o to co kto poleca .
  • 9
@kaaramba: nie doradzę Ci odnośnie do konkretnego modelu, bo od dawna nie ślędzę routerów dla openwrt z możliwościami ax, ale wiedz, że usb3.0 zakłóca wifi 2.4, więc jak wepniesz tam dysk HDD (nie pamiętam, jak się to zachowywało z SSD), to wifi 2.4G będzie się sypać - u mnie się sypało z dyskiem HDD i nawet jak zasilałem tylko z tego portu raspberry 0; poszperaj na forum eko.one.pl; torrenty na spokojnie
@kaaramba: ja u siebie mam zrobiony taki ciekawy myk, mianowicie mam mini pc HP ProDesk z 16 GB ramu, na nim Windoza 11 pro, tam w hyper-v mam zwirtualizowany router/firewall opnsense. Dodatkowo ten mini pc robi mi za klienta torrent (normalnie mam tam qbittorrenta zainstalowanego),a jeszcze dodatkowo do razu jest to serwer plex do multimediów które pobieram :) Łącze się z nim po VPN (uważam zerotier) z każdego miejsca i po