Wpis z mikrobloga

@MrocznyZiemniak: Skoda przez silniki tsi w segmencie b i c prowadzenie stracila. Nikt już nie wierzy w jakaś poprawioną 3 generację. Co chwilę coś. 30kkm bez awarii nie idzie przejechać. Ostatnio jak w ASO Skody po graty byłem, kierownik serwisu mówi do klientki co na naprawę gwarancyjną przyjechała ( Fabią 3 1.0 TSI) :
" Nie chcę współpracować z nami Pani auto" XD
Czyli nie pierwszy raz wylądowała tam z lampką
@MrocznyZiemniak
Silnik 1.2 PureTech wcale nie jest taki zły. Ten motor niszczą użytkownicy przez nieodpowiednią wymianę oleju w silniku. 1.0 TSI to samo. Wiekszosc tych super awaryjnych silników to zaniedbania właścicieli. Ja mam Renówkę 1.0 100 KM i olej w niej zmieniam co 5000 km bo tyle mniej więcej rocznie robi ten samochod.
@MrocznyZiemniak: 33k silnik + 8k turbina to cena nowego silnika. Zgadnij skąd to wiem ?
Co by cię interesowało?
Największym problemem wtrysku bezpośredniego jest nagar zbierający się na zawora ssących.
W 2.0 i 1.8 VW dołożył 4 wtryski pośrednie w tej legendarnej 3 generacji poprawionej. Ciekawe czemu ?
@MrocznyZiemniak
całkiem spoko, aczkolwiek dużo nie mogę powiedzieć, bo aktualny przebieg to jakieś 15 000 km. Natomiast jeżeli chodzi o cena/jakość to uważam, że jak na auto tej klasy jest bardzo dobrze wykonane. Miękkie plastiki, całkiem fajny wygląd itd. Ja mam bez gazu. Był problem ze sprężarka klimy i ładowarka indukcyjną, usunięte na gwarancji. Biorąc pod uwagę, że 2 lata temu zapłaciłem za nówkę 72k z drugim kompletem opon w wersji intens
@MrocznyZiemniak: mam 1.0 TSI 115 KM w Polo, z DSG7. Olej wymieniany co 10k km. Obecnie auto ma 60k, od grudnia zrobiłem 20k km. Jazda w miarę spokojna - głównie autostradowa, nie bierze oleju. Przy stałej jeździe ~52-56 km/h czuć lekko wibracje (ze względu na niskie obroty na skrzyni), ale nie jest to poziom Forda czy Opla. Większość nawet tego nie odczuje. Przy wyższych prędkościach nie ma tego problemu. Silniki oszczędny
@bsuuuh: Dzięki, gadałem ze znajomymkiem co ma Seata z 1.0 TSI i on ma jakiegoś znajomego mechanika co zajmuje się autami z grupy VAG, powiedział, że jak się dba tak się ma. Kazał mojemu znajomkowi nie słuchać producenta i: docierać auto + pierwsza wymiania oleju po 900km, druga po 3 tyś, a kolejne co 8~9 tyś. Znajomek zrobił jak mu kazano, Seat Arona ma aktualnie ponad 90k przebiegu i żadnej awarii.
@MrocznyZiemniak: wymienić olej po pierwszym tysiącu jak najbardziej ma sens(wypłuczesz resztki śmieci z silnika), docieranie robiłem (starałem się nie przekraczać 4K obrotów) przez pierwsze 2k-10k km w każdym aucie.

Zreszta samochód cały czas się dociera, zobaczysz na spalaniu po 15k km a następnie po Ok. 60-70k km

Gratuluje zakupu! Oby służyła przez wiele lat i wiele set tysięcy kilometrów bezawaryjnie!