Wpis z mikrobloga

tl;dr Szukam 6 pinowej wtyczki/gniazda które przyjmą obciążenie 300W

Poszukuję wskazówek do wywalenia zasilacza od Prusa MK3s+ poza obudowę zachowując możliwość przenoszenia drukarki. Chodzi o to żeby zasilacz dało sie łatwo wyciągnąć i wsadzić do drukarki bez przełączania pierdyliarda kabelków.

Zasilacz z płytą główną łączy 6 kabelków. 2 do hotendu, 2 do stołu i 2 od panic button. 4 kabelki niby mają mieć 14-16AWG, a dwa pozostałe są cieniutkie (nie puszczają dużego prądu). Zasilacz ma chyba 250W czyli musi to wytrzymać 150W na parę przewodów.

Dodam że nichubiałka nie znam się na elektronice :)

Pytanie brzmi - jaka wtyczka 6 pinowa nada się do tego? Wtyczka? Ano chcę zainstalować zarówno przy eimsy (komputer) jak i przy zasilaczu wtyczki do quick release. Wtedy będę mógł wypiąć jeden kabel i przenieść drukarkę z zasilaczem (kabel jest wpuszczony w stół i jest to bardzo upierdliwe wyciągać go)

Na aliexpress znalazłem całkiem fajne gniazda XT60 z końcówkami żeńskimi które można pryzkręcić do obudowy. Nadawały by się idealnie, gdyby nie to że mają tylko dwa piny i będę potrzebował 3 kabli żeby to podłączyć. Szukam 6 pinowej wtyczki w którą będę mógł wpiąć wszystkie kabelki i zainstalować ją do wydrukowanej obudowy komputera. Dosłownie wyciąć w plastiku dziurę, zainstalować tam żeńską wtyczkę i już.

Myślałem nad zwykłym molexem, ale 1) nie wiem czy wytryzma taki prąd 2) chyba nie da się go zainstalować w ściance plastikowej?

#elektronika #druk3d #drukarki3d
Pobierz kmiclowsky - tl;dr Szukam 6 pinowej wtyczki/gniazda które przyjmą obciążenie 300W

Po...
źródło: tempImageOe3Tx2
  • 12
@sirgorn: Też znalazłem, ale czy one się nadają do takich zastosowań? Puszczą taki prąd? Ich konstrukcja nie narazi sprzętu na zwarcie? Bo one mają blisko siebie te piny i kabelki się chyba lutuje do tego? Jak wspominałem jestem zielony w elektronice.
@sylwek2k: 8 nie przejdzie, jak już to 14 pinów by trzeba? Moja logika