Wpis z mikrobloga

#narzedzia #motocykle #mechanikasamochodowa
Możecie polecić jakiś ściągacz do łożyska 6328, dostęp możliwy jedynie między kulkami łożyska, więc ściągacz musi mieć specjalne łapki w miejsca kulek. Znalazłem jedynie Beta za 900 zł, ale do jednorazowego użytku trochę szkoda tyle wydawać. Może można łatwo zrobić z czegoś takie łapki i zespawać ściągacz?
  • 16
@Steven_Hyde No ale nikt nie rozpolawia silnika, żeby wymienić to łożysko, bo są prostsze możliwości patrz odpowiedni ściągacz. aż mi się przypomniało kawasaki 2t, gdzie żeby wymienić uszczelniacz wału trzeba wyjąć wał z karterow. tutaj producent jednak daje możliwość wyjęcia tego łożyska.

@AdamES z doświadczenia wiem, że takie rzeczy się nie udają, ewentualnie jakbym coś przyspawał i użył młota bezwładnościowego to moze
Łożysko podgrzej palnikiem. Jest szansa, że zejdzie bez ściągacza.


@AdamES: co ty w ogole mowisz. przeciez na walku tam jest najpewniej dosc luzne pasowanie. wcisk to tam bedzie w karterze, dlatego jak juz to trzeba grzac karter dookola lozyska. i nie, to tak nie wyjdzie raczej, zbyt ciasne pasowanie. taki motyw jest spoko jak mozesz zagrzac karter i i jednoczesnie schlodzic lozysko, ale to tylko opcja przy montazu a nie demontazu.
@Reynald: miej tylko na uwadze, ze aby użyć takiego ściągacza musisz zniszczyc koszyczek by zrobić przestrzeń między kulkami dla koncowek ściągacza. odwrotu już nie będzie. skoluj sobie jakiś magnes mocniejszy żeby nic do środka nie poleciało.
@Wojtas_elo: nieprawda. musisz pamiętać że to trzeba jakoś rozebrać w razie konieczności, a robi się to przez rozpolowienie bloku. łożysko musi się zsunąć z walka żeby potem je można było wybic/wyprasowac z bloku. nawet łożyska kulowe na walach korbowych mają luźniejsze pasowanie niż w bloku bo nawet jeśli rozpolawiasz z użyciem narzędzia, to zawsze wal wychodzi z łożyska a nie łożysko z obudowy. mnóstwo jest przykładów przeczących twojej teorii.