Wpis z mikrobloga

Jestem nowy w temacie podnoszenia mocy.

Czy mógłby ktoś kompleksowo napisać jak wyglądają poszczególne stage?

Wiem, że 1 to aktualizacja oprogramowania, ale jak jest z 2 i 3?

Jakie części trzeba wymienić, aby zwiększyć moc? To są jakieś elementy z wersji S lub RS czy zamienniki?

Mam audi a5 b9, model z 2019, 2.0 tfsi 245 km. Ile przy poszczególnych stage'ach uda się osiągnąć mocy i jakim kosztem?

#audi #a5 #b9 #chiptune #chiptuningaut
ev1dence - Jestem nowy w temacie podnoszenia mocy. 

Czy mógłby ktoś kompleksowo napi...

źródło: chip-tuning-file-audi-a5-252hp

Pobierz
  • 9
@ev1dence z moich obserwacji z filmików tuningu to tak:
jeśli chcesz mieć okolicę 300 koni to soft i wymiana intercoolera najlepiej na markowy zamiennik jak Wagner.
300+ km to: większy intelcooler, wymiana początku wydechu czyli DP, wywalenie trochę ekologi, wymiana dolotu przed turbo (ale chyba niekoniecznie) wymiana turbosprężarki i oczywiście oprogramowanie.
@ev1dence: zazwyczaj stage 1 to tylko soft, 0,5 to racechip czyli taka świnka do oszukania sterownika a wyższe stage to jak komu pasuje xD więc najlepiej Ci będzie zapytać kilku jakiś większych/znanych tunerów vag co oferują i za ile bo dla jednego stage 2 a dla drugiego będzie 1,5 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@ev1dence: St 1 to zmiana mapy silnika, potocznie zwane chip tuningiem

Stage 2 to wymiana oprzyrządowania silnika, np. większy intercooler, inny wydech, downpipe

Stage 3 chyba to już ingerencja w sam silnik, wymiana turbo itp.

Generalnie jak chcesz się bawić w moc w autach grupy VW to polecam na początek rozejrzenie się za większym intercoolerem, bo podobno jest to bolączka tych silników, że intercooler jest zaprojektowany "na styk" i przy większych
@zeta_: polecilbys jakis konkretny intercooler, downpipe i turbo?

sam wydech wolalbym sobie darowac (albo w ostatecznosci wybrac najbardziej podobny do stocka), zmiany pod maska czy podwoziem spoko, ale nie chce ingerowac w zewnetrzne wizualne smaczki

dzwonilem do jednego goscia i mowil ze wersja z 2019 to jedynie stage 1, ze nawet skrzyni nie zmodyfikuje (zgaduje ze nie ma softu na rynku lub on nie ma)
@zeta_: https://youtu.be/dfmflmd7AbE?t=30

tu gosc niby ma 430 hp i robi 100 w 3.93 s (100-200 w niecale 10 s), co przy tym silniku jest dla mnie #!$%@? dobrym wynikiem

pytanie jak z trwaloscia innych elementow przy takiej mocy no i spalaniem

Z jego opisu:
- Bardziej wydajna rura spustowa bez katalizatora
- Turbina hybrydowa TurboSystems
- Chłodnica międzystopniowa CSF
- Start CSF
@ev1dence: Tutaj nie pomogę, bo rozstrzał jest duży i zależy od budżetu. Proponuję się zarejestrować na jakimś forum audi i popytać, często można porozmawiać z innymi użytkownikami, którzy takie modyfikacje robili i polecą.

Jest taki gość na YT gregor10 - robi dużo aut z grupy VAG, można się z nim skontaktować i podpytać.

Z jego opisu:

- Bardziej wydajna rura spustowa bez katalizatora - to jest downpipe
- Turbina hybrydowa TurboSystems
@zeta_: właśnie to do niego dzwoniłem i mówił, że na ten moment rocznik 2019 tylko oprogramowanie czyli stage 1 bez skrzyni biegów

widzialem tez, ze kivi u jagodowytv i cobcio zajmuja sie tym 2.0 tfsi, moze oni beda bardziej na czasie

nie wiem wlasnie jak po tym 2 i 3 stage, ale po 1 spalanie podobno jest nizsze (zakladajac jazde nie na pelnej)
@ev1dence: Podzwoń i pytaj, faktycznie co zakład to inne programy i przeróbki.

Co do spalania to może być niższe przy dobrym zestrojeniu, ale nie oszukujmy się, jak ktoś robi program dla wyższej mocy to zazwyczaj z tej mocy chce częściej korzystać i wtedy spalanie niestety leci do góry ( ͡º ͜ʖ͡º)