Wpis z mikrobloga

Jestem nowy w temacie podnoszenia mocy.

Czy mógłby ktoś kompleksowo napisać jak wyglądają poszczególne stage?

Wiem, że 1 to aktualizacja oprogramowania, ale jak jest z 2 i 3?

Jakie części trzeba wymienić, aby zwiększyć moc? To są jakieś elementy z wersji S lub RS czy zamienniki?

Mam audi a5 b9, model z 2019, 2.0 tfsi 245 km. Ile przy poszczególnych stage'ach uda się osiągnąć mocy i jakim kosztem?

#audi #a5 #b9 #chiptune #chiptuningaut
ev1dence - Jestem nowy w temacie podnoszenia mocy. 

Czy mógłby ktoś kompleksowo napi...

źródło: chip-tuning-file-audi-a5-252hp

Pobierz
  • 9
@ev1dence z moich obserwacji z filmików tuningu to tak:
jeśli chcesz mieć okolicę 300 koni to soft i wymiana intercoolera najlepiej na markowy zamiennik jak Wagner.
300+ km to: większy intelcooler, wymiana początku wydechu czyli DP, wywalenie trochę ekologi, wymiana dolotu przed turbo (ale chyba niekoniecznie) wymiana turbosprężarki i oczywiście oprogramowanie.
@ev1dence: zazwyczaj stage 1 to tylko soft, 0,5 to racechip czyli taka świnka do oszukania sterownika a wyższe stage to jak komu pasuje xD więc najlepiej Ci będzie zapytać kilku jakiś większych/znanych tunerów vag co oferują i za ile bo dla jednego stage 2 a dla drugiego będzie 1,5 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@ev1dence: St 1 to zmiana mapy silnika, potocznie zwane chip tuningiem

Stage 2 to wymiana oprzyrządowania silnika, np. większy intercooler, inny wydech, downpipe

Stage 3 chyba to już ingerencja w sam silnik, wymiana turbo itp.

Generalnie jak chcesz się bawić w moc w autach grupy VW to polecam na początek rozejrzenie się za większym intercoolerem, bo podobno jest to bolączka tych silników, że intercooler jest zaprojektowany "na styk" i przy większych
@zeta_: polecilbys jakis konkretny intercooler, downpipe i turbo?

sam wydech wolalbym sobie darowac (albo w ostatecznosci wybrac najbardziej podobny do stocka), zmiany pod maska czy podwoziem spoko, ale nie chce ingerowac w zewnetrzne wizualne smaczki