Wpis z mikrobloga

Mircy, dzisiaj Wam chciałem polecić Ciekawy kanał edukacyjny – Lukas Drozd kieruje swoje treści głównie do początkujących producentów i realizatorów, ale dla mnie ciekawsze są materiały dotyczące np. transferu cyfrowego czy taki jak w tym filmie – kompresji w usługach strumieniowych typu Spotify czy Tidal. Zaskoczeniem dla mnie było to, że bezstratny FLAC na Tidalu w porównaniu z plikiem master, zostawia pozostałości w teście różnicowym, co oznacza, że format nie jest bezstratny.

Takie materiały myślę, że powinny docierać do większej ilości osób.
#tonskladowy #ciekawostki
Roszp - Mircy, dzisiaj Wam chciałem polecić Ciekawy kanał edukacyjny – Lukas Drozd ki...
  • 13
ten "test różnicowy" to porównanie zawartości dwóch plików bit po bicie czy analogowe porównanie. Bo w tym drugim przypadku podejrzewam zawsze powstaną różnice, nawet gdy się porówna ten sam plik źródłowy ze sobą, konwersja D/A nie jest idealna, wystarczy zmiana temperatury otoczenia lub napięcia sieciowego dla zasilaczy (pływają źródla napięć odniesienia, zegary i komparatory, cała sekcja analogowa to dynamiczny filtr zależny nawet od ciśnienia atmosferycznego)
@Roszp: Teraz obejrzałem materiał i widzę, że autor na koniec odsyła do tej samej strony którą wysłałem w komentarzu, co mnie nie dziwi.
Ale dziwi mnie, że autor od początku nie zadbał o to, aby pliki były zgrane w trybie bit-perfect. Lepiej zadbać o takie szczegóły, żeby potem przypadkiem prawnicy nie straszyli.
@cukru: tylko widzisz, sterowniki nie powinny mieć wpływu i w teorii to właśnie powinno być bitperfect (to naprawdę nie są czary). Tidal wymusza stosowanie sterowników systemowych i nie możesz ich zmienić z poziomu playera, więc trochę trzeba pokombinować, żeby zapiąć ASIO do Tidala.
Niemniej, różnica jest taka, że nie ma możliwości tego usłyszeć bez testu różnicowego.