Wpis z mikrobloga

Mam pytanie
Otoż kupilem we wrzesniu taki blender siostrze na prezent , dokladnie z tego sklepu https://inlago.pl/produkt/blender-reczny-zelmer-zhb3353,62568
i niedawno jakaś czarna część ze środka jej sie wykruszyła i wyleciala na zewnątrz (łożysko?) . Blender niby działa, ale sie "drze" No i pasowaloby wyslać albo na gwarancje, albo nie tak dawno ktos mi pisal ze lepsza rękojmia - i wlasnie tutaj mam pytanie brzmi jak sprawdzic czy moge skorzystac z rękojmi? Na fakturze nie ma takiej wzmianki, wiec nie wiem

#pytanie #agd #kuchnia #elektronika #pytaniedoeksperta
essos - Mam pytanie
Otoż kupilem we wrzesniu taki blender siostrze na prezent , dokla...

źródło: Blender-reczny-Zelmer-ZHB3353-Rozdrabniacz-Kubek

Pobierz
  • 17
@essos oddajesz towar do sklepu i oświadczasz sprzedawcy (najlepiej mieć napisane pismo) że reklamujesz towar z tytułu niezgodności towaru z umowa. Żądasz naprawy albo wymiany na nowy. Sprzedawca ma dwa tygodnie żeby dać ci odpowiedź. Tu jest luka praw a bo nawet jak uzna twoje żądanie to nie ma określonego czasu w jakim musi usunąć usterkę. W przypadku takiego blendera nie powinno być problemu, ale kolega przerabiał taka reklamację z rowerem to
@essos jeżeli kupowałeś w sklepie internetowym to chyba oczywiste że musisz im to wysłać. Najlepiej do paczki włożyć napisane pismo. Najlepiej najpierw napisz do nich jakiegoś maila że chcesz złożyć taka reklamację.

Nigdy nie reklamuj czegokolwiek na gwarancję producenta bo wtedy sprzedawca jest tylko pośrednikiem: umywa ręce od wszystkiego i za nic nie odpowiada. Jak reklamujesz u sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową to on musi ogarnąć temat i on będzie cisnął
To musiałbym to jakoś wysyłkowo zrobić. Tak o im po prostu wysłać bez zawiadamiania?


@essos: nie rób żadnych wysyłek-niespodzianek. Na stronie sklepu na pewno masz opisaną procedurę reklamacyjną a jeśli nie, to zadzwoń do sklepu i dowiedz si≤ę jak to zrobić.
@math1982: Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Czy w tym formularzu powinienem podawać swoje date, czy moze moge wpisać siostre, jako ze to w jej imieniu bede pisal i byc moze to ona nawet bedzie wysyłać, a mieszkamy w roznych miejsach
@essos jeżeli chcesz wysłać do producenta to w pierwszej kolejności musisz się skontaktować z nim np. zadzwonić na podaną infolinię i oni już Ciebie poinformują jak to nadać.

Etykietę do paczkomatu drukujesz sam tzn. na stronie inpostu wypełniasz dane, opłacasz blikiem (albo w inny sposób) i oni Ci generują etykietę którą sobie drukujesz i naklejasz na paczkę.

Wbrew temu co piszą to do złożenia reklamacji nie jest wymagany oryginalny karton.
Tak mi odpisali, czyli zeby wysyłac do producenta


@essos: próbują cwaniakować żebyś skorzystał z gwarancji producenta a nie rękojmi.
Nie daj się robić w ch..., bo rękojmia jest lepszym rozwiązaniem.