Wpis z mikrobloga

Pytam z czysto mechanicznego punktu widzenia. Czy zatrzymanie auta np. na 6 biegu jest dla niego mniej korzystne niż np. redukowanie biegów po kolei i zatrzymanie na 2? Może sie coś uszkodzić w ten sposób? Bo to że redukowanie biegów po kolei jest lepsze pod takim względem, że oszczędzamy w ten sposób hamulce to wiem, ale czy zatrzymywanie na wysokim biegu może jakoś negatywnie wpłynąć na sprzęgło/skrzynię lub sam silnik? #mechanikasamochodowa #mechanikapojazdowa
  • 12
@Averoeees moim zdaniem wtedy taka jazda jest bez sensu. Dwumas dostaję po dupie. To ,że jeszcze nie czujesz drgań pewnie ci właśnie to rekompensuje koło dwumasowe,ale tak na prawdę przeciążenia są już srogie. Ja jeżdżę redukując na wyczucie tak aby nie było ślizgu sprzęgła i szarpnięć od zbyt wysokiej różnicy obrotów na redukcji.