Wpis z mikrobloga

Mamy tu jakiegoś specjalistę od kierownic do mtb? Sprawa wygląda tak: W XC mam taką kierownicę, jedyna informacja to że kąt 6,5° i długość 720. Problem polega na tym, że przy mojej normalnej pozycji, w której mi jest wygodnie, dłonie nie mają podparcia w zewnętrznej części (przy końcach kierownicy), całe oparcie mam w części w przy kciuku i no nie jest to przyjemne. Zastanawiam się, czy zmiana kierownicę na nieco bardziej wygiętą (do tyłu?) by coś pomogło, w teorii zmienił by się kąt dla podparcia nadgarstków, tylko nie wiem czy dobrze kombinuję.

Nie wiem czy na zdjęciu to tak będzie widać, ale u góry mniej więcej moja standardowe ułożenie, brak podparcia na zewnątrz. Na dole podparcie jest, ale muszę się bardziej pochylić i nie jest to dla mnie wygodne.
Dobrze kombinuję? Na co patrzeć przy wyborze kierownicy? Takie by były dobre?
https://biostern.abstore.pl/kierownice-kierownica-execute-720mm-31-8mm-5mm,c67,p5515,pl.html
https://www.decathlon.pl/p/kierownica-pro-lt-flat-720-mm/_/R-p-X8672455?mc=8672455
https://www.decathlon.pl/p/mp/force/kierownica-gieta-force-basic-h6-4-31-8mm-740mm-alu/_/R-p-8dee9145-36a3-45c2-8ac8-57a812b6acc5?mc=8dee9145-36a3-45c2-8ac8-57a812b6acc5_c1&c=Czarny

#rower #rowery #mtb #bikefitting
guru8 - Mamy tu jakiegoś specjalistę od kierownic do mtb? Sprawa wygląda tak: W XC ma...

źródło: IMG_20230218_181217-COLLAGE

Pobierz
  • 11
@guru8: skrócić po prostu. Ja stary dziad jestem i pamiętam kierownice co miały 560 (masakra) :) ale tak szerokich też próbowałem i to nie jest fajne (IMHO).
Jak na moje okolice 640 jest w miare spoko.
Kierownice MTB przecież nawet maja nadrukowane podziałki do skracania.

mocno wygięte do tyłu kierownice też sa spoko (nawet bardzo) ale nie jestem przekonany że to jest najlepsza opcja akurat do MTB.
@bibsz: Tylko nie jestem przekonany co do skracania kierownic przy współczesnym XC, przecież to mi zmieni całe prowadzenie roweru, a na to nie narzekam. Po prostu przy współczesnej geometrii mają być tak szerokie kierownice.
@guru8 też propsuję wygięte do tyłu kierownice, sam jeżdżę na klonie jones bara i jest mega wygodna do randomowego jeżdżenia w miejsca. Niestety jak wjeżdżam (lub kiedyś wjeżdżałem :P) w trudniejszy teren to trochę czuję że mniej panuję nad rowerem
@guru8:

przecież to mi zmieni całe prowadzenie roweru, a na to nie narzekam


ale narzekasz na wygodę. Po drugie wpływ kierownicy na prowadzenie roweru jest powiedzmy dość subiektywny. To nie jest wyprzedzenie widelca, to nie jest kąt główki czy offset. Kierownica nie wpływa na geometrie, na trakcje w sposób bezpośredni - ona wpływa na wygodę i pozycje i dopiero za pośrednictwem tych czynników wpływa na prowadzenie.

Po prostu przy współczesnej geometrii
@trzyes: Ale taka kierownica to akurat nie ma racji bytu u mnie, do rekreacyjnej jazdy tak, ale dla mnie takie gięcie to przegięcie :D
@bibsz No szeroka kierownica przy krótkim mostku ułatwia skręcanie, rower jest bardziej responsywny
@pstrokatasroka Co prawda nie mam takich ergonów, ale w crossie używałem innych chwytów ergonomicznych i też nie były do końca wygodne. Poza tym nie wiem czy przejście z gripów ESI byłoby postępem :D
No szeroka kierownica przy krótkim mostku ułatwia skręcanie, rower jest bardziej responsywny


@guru8:

zależy co przez to rozumiesz - trzeba wykonać większy ruch rękami by osiągnąć taki sam stopień wychylenia koła.
Jest większa dźwignia wiec skręca się łatwiej (w sensie mniejszej siły) ale trwa to dłużej.

Przesuń sobie gripy (masz je przecież na obejmach) i klamki bliżej środka i zobacz.
Szerokość kierownicy to nie jest wartość sztywna i niezmienna - ustawiasz
dłonie nie mają podparcia w zewnętrznej części (przy końcach kierownicy), całe oparcie mam w części w przy kciuku i no nie jest to przyjemne.


@guru8: a nie próbowałeś unieść lekko końcówek kierownicy przez delikatny jej obrót w osi, u mnie to pomogło.
@PrzekliniakCQ: @bibsz O ile wydaję mi się, że przesunięcie gripów i manetek nie robi różnicy, tak faktycznie obróciłem lekko kierownicę i tak na sucho jest ciekawiej, podparcie się zwiększyło, ale jeszcze trochę brakuje do pełnego komfortu. Zobaczę jak to będzie podczas jazdy, ale chyba z tym będę musiał poczekać przez pogodę XD