Jedno z moich aut to opel astra g, która bierze litr oliwy na tysiąc. Mam ją 5 lat płukanki nigdy nie robiłem i wcześniej też za pewne nikt nie robił. I tak sobie rozkminiałem że przy wymianie oleju zrobię mu i płukankę bo pewnie pierścienie #!$%@?, to może rozpuści. Czemu myślę, że pierścienie.. jak się hamuje silnikiem i potem doda gazu to wtedy jest najwięcej dymu. Czyli nie spalając niczego, w cylindrach gromadzi się olej podczas hamowania silnikiem i ptoem ponownie jak mieszanka jest zapalana to on się wypala stąd wtedy dym.
Silnik niby prosty. wolnnossak 1.6 16v ani turbo ani niczego skomplikowanego. A boje się robić płukanki bo jak takową zrobiłem w 1.9 TDI, to zaczął brać olej jakieś 100ml na 1000. wiadomo tutaj turbo coś zaciąga dolot itd. No ale jak go kupiłem i zrobiłem 3K km to wydaje mi się że nie wziął na ten przebieg nic, a po płukance i wymianie oleju na inny, te 100ml na 1000 go ubywa. Jeden mechanik mi powiedział, że on płukanek nie poleca bo zawsze potem auto olej bierze, co ocenił na podstawie XX samochodów, a nie jednego jak ja. I trochę mam obawy że jak tu zrobię płukankę to zacznie palić tego oleju jeszcze więcej, zamiast pozostać bez zmian albo mniej, bo z początku myślałem, że jak już ten olej bierze to co mu może zaszkodzić. Robić temu oplu płukankę?
@r5678: nie ma sensu teraz, litra na tysiąc to już remont. Pierścienie pewnie puszczają aż miło, przy takim zużyciu to nie musisz zmieniać oleju, wystarczą dolewki
@r5678: Może sposób z ameryki spróbuj. Tam wykręcają świece i zalewają cylindry olejem ATF, bo ma dużo dodatków myjących i zostawiają na kilka dni. Później pokręcić rozrusznikiem bez świec aby go wydmuchnęło i gotowe. Nie wiem czy jeszcze ktoś nie robił mikstury ATF + nafta.
@r5678: jaki jest sens robienia tej płukanki, nalej oleju mineralnego, może spadnie zużycie. Skąd wiesz, że pierścienie nie są na wykończeniu? Jak miałem audi 80 i zaczął brać olej to nie warto było naprawiać. Mam taką starszą toyotę to na 10k bierze 200 ml 5w50. 310k na liczniku i żadnych objawów dymienia. Nie robię płukanek bo to nie ma sensu jak samochód ma swoje lata.
@Qullion: Nie spadnie, miałem tez drugiego opla - palił 5L na 1000. i tam przeszedłem na 15w40 nic to nie zmieniło. Nie wiem czy są na wykończeniu czy nie są.
Może sposób z ameryki spróbuj.
@biskup2k: Ciekawe, hipol czerwony też raczej by się sprawdził przy tym eksperymencie.
A i nie wiem czy to ma znaczenie ale w aucie swego czasu była wymiana upg bo poleciała. a z tego co szukam
@r5678: Jak masz chęci i czas, to zalej jakiejś #!$%@? płukanki na tłoki, może to coś pomoże.
Albo spróbuj z umyciem silnika. Autobachus nagrał o tym długi film i sprzedaje taki śmieszny specyfik. Jak się nie uda to co najwyżej wymienisz silnik, drogie nie są XD
@trzaichlac69 No ja nigdy tego nie uznawałem w zasadzie, a jak w kwietniu kupiłem nowe auto i zobaczyłem że silnik nie bierze nic oleju to sobie myślę, aby go zachować w idealnej kondycji, myślę przepłukam będę dbał aby jeździł w nieskończoność.. i tyle ta płukanka dała że teraz bierze.. z tym, że pewnie przez turbo to idzie. a nie pierścienie.
Właśnie zgłosiłem mailowo do ZDiUM "dziurę" w drodze. Zgłoszenie zostało przyjęte i otrzymało numer. Plusujących zawołam w dniu załatania dziury bądź w niedzielę wyborczą wieczorem. ( ͡°͜ʖ͡°)
Jedno z moich aut to opel astra g, która bierze litr oliwy na tysiąc. Mam ją 5 lat płukanki nigdy nie robiłem i wcześniej też za pewne nikt nie robił.
I tak sobie rozkminiałem że przy wymianie oleju zrobię mu i płukankę bo pewnie pierścienie #!$%@?, to może rozpuści. Czemu myślę, że pierścienie.. jak się hamuje silnikiem i potem doda gazu to wtedy jest najwięcej dymu. Czyli nie spalając niczego, w cylindrach gromadzi się olej podczas hamowania silnikiem i ptoem ponownie jak mieszanka jest zapalana to on się wypala stąd wtedy dym.
Silnik niby prosty. wolnnossak 1.6 16v ani turbo ani niczego skomplikowanego. A boje się robić płukanki bo jak takową zrobiłem w 1.9 TDI, to zaczął brać olej jakieś 100ml na 1000. wiadomo tutaj turbo coś zaciąga dolot itd. No ale jak go kupiłem i zrobiłem 3K km to wydaje mi się że nie wziął na ten przebieg nic, a po płukance i wymianie oleju na inny, te 100ml na 1000 go ubywa.
Jeden mechanik mi powiedział, że on płukanek nie poleca bo zawsze potem auto olej bierze, co ocenił na podstawie XX samochodów, a nie jednego jak ja.
I trochę mam obawy że jak tu zrobię płukankę to zacznie palić tego oleju jeszcze więcej, zamiast pozostać bez zmian albo mniej, bo z początku myślałem, że jak już ten olej bierze to co mu może zaszkodzić.
Robić temu oplu płukankę?
#motoryzacja #mechanikasamochodowa
Czy robić płukankę?
Mam taką starszą toyotę to na 10k bierze 200 ml 5w50. 310k na liczniku i żadnych objawów dymienia. Nie robię płukanek bo to nie ma sensu jak samochód ma swoje lata.
@biskup2k: Ciekawe, hipol czerwony też raczej by się sprawdził przy tym eksperymencie.
A i nie wiem czy to ma znaczenie ale w aucie swego czasu była wymiana upg bo poleciała. a z tego co szukam
Brzmisz jak Janusz mechanik który swoje wie i młody nie będzie mu mówił
Albo spróbuj z umyciem silnika. Autobachus nagrał o tym długi film i sprzedaje taki śmieszny specyfik. Jak się nie uda to co najwyżej wymienisz silnik, drogie nie są XD
No ja nigdy tego nie uznawałem w zasadzie, a jak w kwietniu kupiłem nowe auto i zobaczyłem że silnik nie bierze nic oleju to sobie myślę, aby go zachować w idealnej kondycji, myślę przepłukam będę dbał aby jeździł w nieskończoność.. i tyle ta płukanka dała że teraz bierze.. z tym, że pewnie przez turbo to idzie. a nie pierścienie.
@SzalonyAndrzej: