Wpis z mikrobloga

Który model będzie mniej zawodny, bardziej komfortowy na dłuższe trasy i w razie napraw, nie pochłonie ogromnych kwot?


@Dymo98: oczywiście, że Golf. Co za pytanie? BMW słynie z wyższych kosztów serwisowych + seria 1 jest zwyczajnie ciasna i nie widać tego "premium" wewnątrz.
@trzaichlac69: Na cholerę się obawiać dwumasy? To nie rok 2002 że masz do wyboru oryginał za 5k i każdy mechanik się tego boi bo nie wie jak założyć...
No i jakaż to przyjemność w trasie (z jakimś bagażem, pasażerami) pierdzidłem które ma mniej niż 90KM i zazwyczaj z butem w podłodze ledwo się toczy 100km\h pod górkę.

@Dymo98 Wszystko zależy od tego czy te ~15k km robisz w trasach, czy 99%
@Dymo98: przy obecnej sytuacji to mocno bym się nad tym zastanowił. 1.4 tsi z rozrządem na pasku to dość udane silniki, moce około 150km, więc w kompaktach przyzwoite osiągi, brak zmartwień typu DPF, drogi układ wtryskowy jak w dieslu, 15k km rocznie to taki dystans, że warto się zastanowić nad benzyna.
Ja obecnie robię może 1500km miesięcznie i też zmieniłem na benzynę, tylko że 1.8 tsi.
@trzaichlac69: Zakładając że umiesz używać auta i nie piłujesz go na 6-tce od 1300 obr/min to dwumasa wystarcza na minimum 200-250 tysięcy kilometrów to o czym Ty w ogóle piszesz, części wymienianej maksymalnie raz w trakcie posiadania auta?
Dwumas do 2.0TDI z Valeo to ~1400zł link Sachs to 1500zł.
Jak chcesz to sobie to przetłumacz na 3-3.5 zbiornika paliwa przy obecnych kosztach.