Aktywne Wpisy
General-franco +53
Wreszcie ktoś normalnie i z chłodną głową, bez emocji wyjaśnił o co chodzi z tą aferą. Mam wrażenie, że tylko Konfederacja patrzy trzeźwo na sytuację z Kamińskim i Wąsikiem i nie daje się ponieść emocjom. Sławek elegancko też obnażył hipokryzję koalicji 13 grudnia. Polecam każdemu przesłuchać i DOPIERO wtedy się odnieść zanim się tu zesracie. #neuropa wy przede wszystkim zobaczcie, bo TVN i wyborcza wystarczająco już zryła wam beret.
https://www.youtube.com/watch?v=8sMGAeV5O_0
#sejm #
https://www.youtube.com/watch?v=8sMGAeV5O_0
#sejm #
ChrystusPoganin +40
Мясищев М-55 Геофизика [Mjasiszczew M-55 Geofizika]
Prace prowadzące do powstania M-55 sięgają początku lat 70 XX wieku, kiedy to ZSRR próbowało swoich sił w stworzeniu maszyny do celów rozpoznawczych porównywalnej w osiągach do zestrzelonego U-2 produkcji USA. Pierwszym samolotem oznaczonym jako S-13 zajmowało się biuro projektowe Beriewa, lecz prace zostały wstrzymane w maju 1962 roku. Przystąpiono następnie do konstrukcji przechwytującego samolotu wysokiego pułapu w biurze konstrukcyjnym W.M. Mjasiczewa pod koniec lat 60. Głownym zadaniem miało być przechwytywanie amerykańskich balonów rozpoznawczych wypuszczanych nad tereny ZSRR i Chin. Z różnych powodów rozwój i konstrukcja maszyny przeciągnęła się aż do początku lat 80. 26 maja 1982 po raz pierwszy wzbił się w powietrze M-17 Stratosfera. Do tego czasu balony rozpoznawcze straciły na znaczeniu na rzeczy bardziej zaawansowanych technologii jak chociażby SR-71. W 1987 program M17 został anulowany i w zamian postanowiono stworzyć system rozpoznawczo-uderzeniowy skłądający się z samolotu wysokiego pułapu powstałego na podstawie M-17 oraz naziemnego punktu naprowadzania i kontroli. Zmodyfikowany samolot oznaczony jako M-17RM pierwszy raz wystartował 16 sierpnia 1988 roku. W biurze projektowym otrzymał oznaczenie M-55 „Geofizika”. Stworzono również dwumiejscową wersję treningową – M55U. Zarówno M-17 jak i M-55 charakteryzują się konstrukcją dwubelkową, gdzie w przeciwieństwie do M-17, M-55 posiada nie jeden, a dwa silniki turbowentylatorowe oraz zrewidowany płatowiec. Kilka maszyn znajduje się w aktywnej służbie do dzisiaj. Są one wykorzystywane do zadań badawczych.
Podstawowe dane techniczne (M-55):
Załoga: 1
Długość: 22.87m
Rozpiętość skrzydeł: 34.46m
Powierzchnia nośna: 131.6m^2
Wysokość: 4.8m
Masa własna (pusty): 13995kg
MTOW: 23800kg
Napęd: 2x Soloviev D-30-V12 93.2kN (9503kgf) ciągu – silniki turbowentylatorowe
Vmax: 750km/h | 401kt
Prędkość przeciągnięcia 174km/h | 94kts
Pułap: 21000m (69000ft)
Zasięg: 4965km | 2681nmi
#lotnictwo #samoloty #inzynieria #ciekawostki #historia #gruparatowaniapoziomu #hobby #aircraftboners #zainteresowania
Do obserwowania: #whangarzeumajstra - jak komuś podobają się moje wypociny
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...
Treść została ukryta...
@MajsterZeStoczni: długie tradycje łapówkarstwa w Rosji <3
Maszyna to straszny brzydal. Plusik.