Wpis z mikrobloga

Mirki nie znam się za bardzo na #skladamkomputer ale chciałbym zmodernizować swój obecny setup to:
CPU: AMD Ryzen 5 2400G 3.6 GHz
Płyta główna: MSI A320M PRO-VD PLUS Micro ATX z socketem AM4
RAM: Crucial Ballistix 16 GB (2 x 8 GB) DDR4-2400 CL16
GPU: GeForce GTX 1060 6GB
Zasilacz jakiś tam silentium i inne raczej mniej ważne rzeczy, dysk SSD przez m2 etc.

No i pytanie, jest sens modernizować ten komputer czy lepiej kupić nowy zestaw jakiś?

#pcmasterrace #komputery
  • 10
@Dipolarny
zależy ile masz pieniędzy do dyspozycji. Zasilacz też jest ważny, bo lepsze karty mają większy apetyt na prąd, więc jeżeli nie chcesz mieć fajerwerek, to musisz wiedzieć jaki masz.

na płytę am4 możesz wstawić ryzena z 3d v- cache.

ramy mają trochę niskie taktowanie, ale 16 GB dalej jest w miarę ok.

rozumiem, że komputer typowo pod gierki. Jaka rozdziałka. 1080p?
@Dipolarny: zasilacz to nie jest mało ważna rzecz, podaj dokładny model i moc.

Teoretycznie możesz do tego mobo włożyć procka ryzen z serii 5xxx np. ryzen 5600(przed nowym rokiem był mega tani, teraz już trochę gorzej) i wymienić ram na szybszy bo ryzeny się lubią z szybkim ramem(2x 8gb 3600mhz cl17 po 200zł potrafią latać). Wiązałoby się to z updatem biosu. Byłby to na pewno zauważalny upgrade, dalej w zależności od
@timesP: @ShadyTalezz Zasilacz to SilentiumPC Vero ale nie wiem czy 500 czy 600w, bardziej chodziło mi o to, że w przypadku wymiany zasilacza nie jest to tak duży koszt jak wymiana grafiki. Tak, komp raczej pod gierki, monitor mam 4k no ale liczę się z graniem w 1080p. Aa co do budżetu to z 2k około.
z takim budżetem to szedłbym w tego 5600(obecnie najtaniej po około 680zł widzę i ramy(okolice 200zł) na pewno, dalej sprzedajesz tego gtxa 1060 za jakieś 500zł(chociaż też zależy w jakim stanie i jaka to wersja). Jak sprzedaż starego procka i tam też trochę dojdzie i szukałbym karty na poziomie rtxa 3060 lub 3060ti(tutaj już bezpieczniej by było zmienić zasilacz na 600W jeśli masz 500W)