Wpis z mikrobloga

cześć, chciałbym zacząć swoją przygodę z giełdą. Jestem bardzo zielony w tym temacie, raczej nie liczę, że w tym roku coś na tym zarobię, ale chciałbym w to się jakoś wdrożyć, nauczyć.

Jak zacząć? Co poleciacie? Książki, kursy, szkolenia, grupy, mentorzy? Jestem na etapie zerowym - nie mam nawet konta nigdzie xD

Zastanawiam się czy nie znaleźć kogoś ogarniętego kto by mnie pomentorował, coby wiedzieć w którą stronę i jak iść xD

z góry dzięki za pomoc

#gielda #forex
  • 15
@waniliowe-ptasie-mleczko: po pierwsze zapomnij o forexie i ogólnie o wszelkiego rodzaju kontraktach. Po drugie - załóż sobie darmowe konto demo np na xtb. I tam sie ucz. Poczytaj jakieś książki i poradniki w necie, pełno tego. Przygotuj się, że gra na giełdzie oznacza konieczność znajmości rynku na bieżąco. Co się dzieje w gospodarce, jakie sektory mają jakie prognozy, kiedy są wyniki spółek itd. Na YT pooglądaj sobie Inwestor TV, Squaber, fxmag.
@waniliowe-ptasie-mleczko: kupujesz tylko akcje firm które mają gotówkę na koncie i/lub positive cash flow, kupuj gdy wiesz że będą wzrosty bo będą dochodowi i mają towar który jest dobry i dobrze sie sprzedaje.

Chyba że chcesz grać na CFD, czyli spadki wzrosty crypto, walut, surowców?
@banzi: @Scorpio412 Dzięki za odpowiedź. Dlaczego zapomnieć o Forexie? Podrzucilibyście jakieś przykładowe poradniki/książki - na takim etapie wiedzy ciężko mi odfiltrować co jest git a co nie.

Czyli rozumiem nie opłaca się kupować kursów za kilkaset/kilkatysięcy zł? Myślałem nad takimi kursami jak na dobry sposób do przyswojenia dobrze ułożonej wiedzy, ale rozumiem, że ogarnę to z darmowych źródeł?

Dziękuję za kanały na YT :)