Aktywne Wpisy
śpicie już?
Przed chwilą jechałem na rowerze i jakaś #!$%@? małolata (na oko 17-18 lat) darła ryja na ulicy po czym dobiegła do mnie i chciała mnie zrzucić z roweru XD i do mnie z tekstem "ty też #!$%@? z Ukrainy"? No #!$%@?łem się i zacząłem się drzeć na nią i jej cisnąć od #!$%@? i szmat itp. po czym jak zobaczyła, że mówię po Polsku to do mnie z tekstem w stylu "dobrze,
#mercedes #samochody #rozkminy #motoryzacja
@l3gend: dobre pytanie. Raczej wszystkie są modyfikowane. Ale już nie ma czegoś takiego, że modyfikują/likwidują. Na przykład około 2010r VAG wprowadził modułowe płyty podłogowe, podsumowując - każda fabryka jest uniwersalna. Chyba, że chodzi np. o wiązki elektryczne lub inne podobne
Każda linia produkująca auta może zostać przystosowana do każdego modelu auta(w tym sportowych) w ciągu kilku dni, tylko kilka elementów jest zmiennych(dołożenie robotów i/bądź ludzi). Reszta to dostarczenie gotowych komponentów, zaprogramowanie robotów, wydluzenie/skrócenie taśmy itp.
Np. Dziś leci porsche caymann gt4rs, robią w jednej części Niemiec(gdzie obok na linii składa się inne sportowe, wydzielenie tylko ze względu na rozdział procesu) , a za tydzień
@Haddi: ja zrozumialem ze o tym jest mowa. Tooling zazwyczaj jest specifyczny do konkretnego modelu samochodu, zarowno stampingi, castingi jak i wtryski plastików. Mam wrazenie ze przed laty wszystkie te narzedzia byly bardziej skupione u dostawcow w niedalekiej odlegloscu dookola plantów oem, a w tym momencie sa mocno rozproszone wrecz po swiecie.
@Haddi: otóż nie. W wielu przypadkach konieczna jest spora przebudowa. Samochód, na który linia ma być przestawiona musi być w bardzo podobnej technologii i nie może być znacznie większy.
Kolejna rzecz, jeżeli jakiś producent zleca coś firmie zewnętrznej, każdy element jak i szablon jest własnością zleceniodawcy. Magazynowanie oraz obieg także jest uwarunkowany umową.
"Spora przebudowa" to znaczy kilku ludków przeprawi roboty i stanowiska z jednych mocowań na drugie(praktycznie każda montażownia jest na to przygotowana, nawet rimac czy am)
Niestety obecny system budowania aut, wymagania klientów, chęć zysku koncernów, marże na kolejne technologie, powodują te anomalia informacyjne, a w szczególności cenowe.
@Haddi: nie, nie każda. Napisałem Ci podstawowe wymagania żebybto było możliwe. Jeśli nie są spełnione, to mówimy nie o dniach, tylko o tygodniach albo i miesiącach.
No chyba że mówimy o lince od poloneza, XD.
A ja Ci napisałem jak to wygląda realnie.
Za mało fabryk zwiedziłeś, bądź za mało obserwowałeś.
( ͡° ͜ʖ ͡°)