Wpis z mikrobloga

Kuce za Mentzena rozkwitają, zaczyna się walka z komunikacją miejską przy użyciu liczb bez podawania źródła xD


@EvilToy: Pewnie dostają orgazmu oglądając filmy z USA gdzie zaorano komunikacje miejską i pasażerską kolej.
@EvilToy: ale zaraz... Autobus waży jakieś 13-20 ton z pasażerami, w dodatku ma znacznie większą powierzchnię kół, przez co naciski powierzchniowe się jakoś równoważą. Skąd oni wzięli te 20 000 razy xD? 10-20x jeszcze bym był w stanie zrozumieć na chłopski rozum, ale tyle xD?
ich elektorat niczym się nie różni pod względem łykania od tego PiSowskiego


@#!$%@?: na manipulacje pisowskim elektoratem pompują miliardy PLN rocznie, konfederaci inwestują 3 minuty na robienie mema xDD
@EvilToy: ale zaraz... Autobus waży jakieś 13-20 ton z pasażerami, w dodatku ma znacznie większą powierzchnię kół, przez co naciski powierzchniowe się jakoś równoważą. Skąd oni wzięli te 20 000 razy xD? 10-20x jeszcze bym był w stanie zrozumieć na chłopski rozum, ale tyle xD?


@Iskaryota: pewnie jakieś gówno, że autobusy częściej jeżdżą czy coś. Albo porównali przejazd na zasadzie 1 samochód <-> 1 autobus.

Jeszcze ten tekst "bądź świadomym
@EvilToy
@Iskaryota
@Kryspin013

Wytrzymałość nawierzchni od nacisku nie jest zależnością liniową.

Jeden przejazd TIRa full załadowanego przy obciążeniu 100kN na oś (10 ton na oś) niszczą nawierzchnię jezdni tak jak mniej więcej przejazd 160 000* osobówek o nacisku 0,5 tony na oś (tak wiem, lekkie osobówki)

A=(10/0,5)^4

* Powyższego wzoru używa się w jednej z metod projektowania konstrukcji drogowych (w Polsce dopuszczalne jest 11,5 tony na oś), tzw. prawo czwartej potęgi.

W
@Antidotum119 dobry merytoryczny wpis, jedyne z czym ciężko sobie poradzić to kierowcy autobusów i ich zamiłowanie do łamania przepisów ;⁠-⁠) najgorzej jest w strefach z ograniczeniem do 30km/h gdzie każdy autobus leci 50 przez progi i je rozpierdziela tak że po miesiącu nie da się normalnie przejechać...
@virusriddle progi są najtańszą opcją uspokojenia ruchu, dlatego są tak często stosowane. Ogólnie tam gdzie jest ruch autobusowy robi się progi wyspowe, tak aby autobus mógł przejechać swpbodnie "dookoła niego" a osobówka z mniejszym rozstawem kół już nie, przez co nie będą one tak niszczone (nie ma takiego wymogu, wymaga to pewnej świadomości w podejmowanych działaniach)

Można uspokoić ruch bez progów czy fotoradarów - często wystarczy odpowiednie modelowanie dostępnej przestrzeni.
Pobierz Antidotum119 - @virusriddle progi są najtańszą opcją uspokojenia ruchu, dlatego są ta...
źródło: comment_1673374621tSxg27LFCSjd1COPlocouv.jpg
@Antidotum119 no tak w teorii. W praktyce autobusy przejeżdżają przez te progi wewnętrznymi oponami bliźniaków rozpieprzajac skrajne części progów...a że jadą 50 zamiast 30 to albo po kilku tygodniach maty całe "chodzą" albo kostka lata jak szalona

Takiego slalomu u nas nie widziałem nigdzie