Wpis z mikrobloga

Gdzieś to pisałem, ale teraz nie umiem znaleźć, że Giga Press idące do Azji, prawdopodobni może być dla Tesli, dla "Modelu 2". Cleanerwatt uważa tak samo. Miało by to sporo sensu ze względu na potrzebną i targetowaną redukcje kosztów. To w praktyce znaczyć by mogło dwie rzeczy:

1. Model 2 miałby koszt produkcji 2 razy mniejszy niż model 3/Y
2. Jest jakaś szansa, na rozpoczęcie produkcji Modelu 2 jeszcze w tym roku.

To byłby hit. Ciekaw jestem jak zmieniła by się sprzedaż BYD w tym segmencie, po prezentacji tego modelu.

#tesla
anonimowy_programista - Gdzieś to pisałem, ale teraz nie umiem znaleźć, że Giga Press...
  • 7
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@anonimowy_programista: ja to ciekaw jestem co będzie zapowiedziane w marcu w związku z nowa platformą.
No i nie ma co oczekiwać modelu dwa na rok 2023. Pewnie optymistyczne zapowiedzi to będzie rok q2/Q3 roku 2024.
@abraca: ja jednak stawiałbym na Szanghaj. Nie mam natomiast pojęcia ile procent powierzchni w fabryce mają już wykorzystane. Jeżeli masz jakieś info na ten temat, to byłbym wdzięczny za podlinkowanie.

No i nie ma co oczekiwać modelu dwa na rok 2023. Pewnie optymistyczne zapowiedzi to będzie rok q2/Q3 roku 2024.


@gonzo91: ja obstawiam na bardzo krótki okres pomiędzy prezentacją auta i rozpoczęciem jego produkcji.Głównie dlatego, że o ile Modele Y/3
@anonimowy_programista: Załączam jakiś plan. Wydaje mi się że widziałem lepszy, ale nie znalazłem.
Phase 1 był na M3. Phase 2 na MY. Wyglądało jakby mieli robić Phase 3 za rzeką/kanałem, ale chyba puste pole tam stoi, tylko drogę zrobili do fabryki.
Z gigapras korzystają inne firmy z Azji, i poza Tesla tylko one, więc to co cleanerwatt zakłada jest błędne to wniosek nie ma żadnej wartości. Jedyne co to chyba żadna
Pobierz abraca - @anonimowy_programista: Załączam jakiś plan. Wydaje mi się że widziałem leps...
źródło: comment_1673353545NRQX63KErcIuxDsGbTTvdH.jpg