Wpis z mikrobloga

@bArrek: Twist plot. Ostatnio to ja wołałem do diagnosty, że nie możliwe, ze nic nie znalazł bo ja słyszę, ze coś w układzie kierowniczym jest nie tak ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@mentari: nie znam się na badaniach technicznych, ale u mnie po przejściu tradycyjnej ścieżki diagnosta wchodzi pod spód i każe poruszać szybko kierownicą, a potem nacisnąć hamulec przy sprawdzaniu na szarpakach.

Pod spód zaglądam z własnej inicjatywy żeby samemu sobie ocenić.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
ale u mnie po przejściu tradycyjnej ścieżki diagnosta wchodzi pod spód i każe poruszać szybko kierownicą, a potem nacisnąć hamulec przy sprawdzaniu na szarpakach.


@MostlyRenegade: to widocznie nie ma takiego sprzętu bo u mnie sam to robi a potem pokazuje na monitorze jakieś procenty siły hamowania itp
@Odczuwam_Dysonans:

jak chcesz sprawdzić np sworznie, tuleje wahacza nie wciskając hamulca?


Jest przyrząd blokujący hamulec i przyrząd do blokowania kierownicy. Stosuje się je zarówno do samochodów ze skrzyniami manualnymi jak i do automatów. No ale może niektórym właścicielom skp nie chce się kupować przyrządów bo można zaprzęgnąć klienta do roboty za którą sam płaci. Do czasu wypadku na stanowisku diagnostycznym
@jamtojest2: tylko co Ty masz do oceniania? Nie jesteś osobą która ma oceniać stan własnego pojazdu. Po to właśnie jedziesz na SKP. Diagnosta ocenia stan pojazdu i jego układów. Dostajesz kwit jeśli jest coś nie tak i pojazd zaprowadzasz do mechanika. Jeśli mechanik stwierdzi że diagnosta pomylił się w ocenie elementu lub zespołu który wyznaczył do naprawy to możesz się odwołać od decyzji. Ty zaś nie jesteś potrzebny w kanale żeby
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
ja nie piszę o pomiarze siły hamowania, ale o sprawdzeniu luzów w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Nie wiem, na co konkretnie patrzy, ale pewnie na pracę połączeń elastycznych.


@MostlyRenegade: no do tego też są maszyny, autem tak dosyć mocno wtedy telepie
@FuriousViking: hamulec można sobie zblokować, co jednak wiąże się z lataniem z i do kanału, ale już żeby od spodu prawidłowo zdiagnozować luz wzdłużny na drążkach to trzeba je wybić ze zwrotnicy, nie widzę tego inaczej. A wystarczy poruszać kierownicą i obserwować.
Jak dla mnie jak ktoś chce, to powinien dostać możliwość oddania kluczyków i nie przejmowania się niczym, ale osobiście wolę sam przejechać przez ścieżkę diagnostyczną, oraz ocenić stan pojazdu
@ReceNaGloweKasztanie: co tu podajesz jakieś anegdoty ze swojego życia... są przepisy dotyczące SKP, które określają jakie badania ma wykonać diagnosta, określają kto może znajdować się na stanowisku diagnostycznym. Wszystko to określają normy ISO, które każda stacja SKP musi spełniać aby móc działać legalnie.

Klient nie jeat od żasnego oceniania, ani oglądania niczego w kanale. Nie powinien znajdować się w ogóle na stanowisku diagnostycznym. Stan pojazdu podzespołów i układów ocenia diagnosta i
@Odczuwam_Dysonans:

osobiście wolę sam przejechać przez ścieżkę diagnostyczną, oraz ocenić stan pojazdu od spodu


Osobiście to Ty masz gówno do oceniania człowieku bo od tego jest diagnosta. Proponuje się nie ograniczać i samemu sobie wbijać przegląd. Albo osobiście wystawiać diagnozy u radiologa, po co lekarz ma coś po swojemu oceniać jak właściciel płuc wie lepiej.
o tu podajesz jakieś anegdoty ze swojego życia... są przepisy dotyczące SKP, które określają jakie badania ma wykonać diagnosta


@FuriousViking: nie ma chyba co tu odpisac poza XD. Jak skonczysz 18 lat i pojedziesz na przeglad swojego samochodu to zobaczysz jak wyglada rzeczywistosc a nie przepisy, pozdrawiam.
@FuriousViking: nie no jasne, ja rozumiem że jak się ma assistance to nie ma co nawet sprawdzać czy mamy powietrze w oponach, a co dopiero poziom oleju w silniku czy jakieś inne brudne rzeczy, no ale jednak większość facetów o minimalnym zainteresowaniu motoryzacją lubi mieć pojęcie w jakim stanie jest ich pojazd, czy coś będzie do zrobienia w przyszłości, czy naprawa którą wykonał mechanik nie wzbudza zastrzeżeń, etc.
Osobom z twoim
@Odczuwam_Dysonans: ale o czym ty teraz piszesz. Co ma poojęcie o samochodach czy umiejętności podstawowych czynności użytkowo serwisowych do badania diagnostycznego? Napisałem Ci że według przepisów nie masz prawa przebywać na stanowisku diagnostycznym i tyle. Nie Twoją rolą na SKP jest oce a stanu pojazdu, to rola diagnosty tam pracującego.

I co do tego ma assistance?

Idąc Twoim tokiem rozumowania to Ci powiem, że jak kupiłeś mieszkanie to #!$%@? z Ciebie