Wpis z mikrobloga

Będąc dzisiaj na rowerze byłem zaskoczony ilością rowerzysów wyświetlaną na liczniku na 3 maja - o 16 było ich prawie tysiąc. Patrząc za okno to pogoda raczej nie sugeruje wystawiania nosa za drzwi więc tym bardziej mnie to zdziwiło. Wybiórcza obserwacja nie stwierdziła nadmiernej ilości kurierów z Glovo czy innych hulajnogarzy więc trop pada jednak na wzrost popularności tego środka transportu w Gdańsku.

Z ciekawości spojrzałem na statystyki - w tym roku (do wczorajszej północy) odnotowano w tym miejscu 8 496 przejazdów, co daje nieco więcej niż 1000 dziennie. Biorąc pod uwagę pogodę, która poza pierwszymi 2-3 dniami stycznia nie dopisywała jest to zaskakująco dobry wynik.

W poprzednich latach ilość rowerzystów w tym miejscu przez cały styczeń wyglądała następująco:

2014 7 672
2015 10 741
2016 8 826
2017 8 237
2018 13 193
2019 11 927
2020 23 266
2021 16 283

Więc wynika z tego, że idziemy na rekord, i to dość pokaźnie. Zastanawia mnie tylko przyczyna. Czy wynika to z większej popularności usług kurierskich typu Glovo (raczej nie, w mojej ocenie szczyt popularności był za czasów obowiązujących obostrzeń związanych z koronką), czy z powodu kosztów paliwa/ogólnej inflacji część osób przesiada się na inne środki transportu, czy wiąże się to z poprawą jakości i dosępności do infrastruktury rowerowej(raczej też nie bo ostatnio nie otworzyło się nic kluczowego), czy może część osób porzuciła samochód z innych względów (na przykład ekologia).

Mimo wszystko cieszą takie wyniki cieszą, niezależnie od przyczyny, jakby ktoś chciał sam prześledzić to można podejrzeć tutaj: https://www.rowerowygdansk.pl/pomiar-ruchu

#rower #rowerowetrojmiasto #gdansk
Pobierz Cypherspeed - Będąc dzisiaj na rowerze byłem zaskoczony ilością rowerzysów wyświetlan...
źródło: comment_16732797806Y37cCtetR4eZvkrgXOyBu.jpg
  • 7
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Cypherspeed: Od dłuższego czasu zlicza mnie jako kilka osób, rekordowo dodałem 8 osób swoim jednym przejazdem, od razu mówię że nikogo nie było na skrzyżowaniu oprócz mnie. Ciekawe czy oni w ogóle testują ten system, bo się okaże że zaraz oficjalnie ogłoszą sukces hurr durr ile rowerzystów :D
To jest bullshit, będzie baaardzo ciekawie gdy postanowią wyjść z tym gdzieś dalej
@nocnyfilm: W sumie też często tam przejeżdżam i nie kojarzę żeby zliczyło mnie wielokrotnie a i po ilości samych rowerzystów na drogach rowerowych jestem w stanie uwierzyć w te liczby

buduje się u Was nowa jakościowa infra? To będzie rosnąć.

A biorąc pod uwagę sprawy inflacyjne i około tego, to będzie rosnąć nawet bardziej.


@kuraku: Właśnie przez ostatnie lata nie. Infrastruktura powstała już kilka lat temu i jest znośna
@Cypherspeed: wydaje mi się, że po trochę wszystkiego. Boom na glovo i resztę może był te dwa lata temu, ale nadal trochę się tych dostawców kręci. Plus zamknięcie przejazdu przy dworcu też pewnie trochę dorzuciło

Zresztą o ile w centrum nie powstaje jakoś znacząco dużo, bo już sporo jest (chociaż jak jedziesz w stronę Stogów czy Sobieszewa to nie nazwałbym tego infrastrukturą ( ͡° ͜ʖ ͡°) ),
@Cypherspeed: a to w takim razie pewnie ekonomia. Ale generalnie dewiza "zbudujcie, a przyjadą" sprawdza się najlepiej.
Rzucisz w mieście sensowny kawałek dobrej infry i raczej będzie tam ruch.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@kuraku: to prawda. Wystarczy zobaczyć jak wygląda "rowerowa obwodnica centrum" w Warszawie. Masa ludzi na rowerach, bo asfalt jest szeroki, oddzielony odpowiednio od chodnika o ile było miejsce w pasie drogowym. Do tego poprowadzony tam, gdzie jest potrzebny. Spokojnie można dojechać na Aleje Jerozolimskie, Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ czy Marszałkowską, czyli najważniejsze skupiska biurowców.