Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
#samochody #motoryzacja #lpg

Jak jest z tymi Astrami J z silnikami 1.4 Turbo 140 KM? Rzeczywiście to taki wrzód na dupie z tą skrzynią M32 i pękającymi plastikami przy silniku? Z jednej strony mają całkiem przyzwoity wygląd na zewnątrz i wewnątrz, dobre osiągi i co najważniejsze są ekonomiczne zarówno w LPG jak i benzynie, gdyby ceny tego pierwszego poszły mocno w górę.

Mam następującą pulę samochodów do rozważenia:
-Astra J 1.4T (wolałbym kombi, ale przez wagę będzie musiał być raczej hatchback)
Honda Civic VIII 1.8vtec (gaz odpada)
-Megane III kombi, 1.4 Tce albo 2.0 Tce (nie podoba mi się, wersja 2.0 dużo pali)
-Laguna III liftback 2.0 Tce (trochę za duża mimo wszystko, dużo pali)

Byłem już nastawiony na Renault, ale nie do końca mogę przekonać się do ich rozwiązań. Niski prześwit, bezkluczukowe, paskudne plastiki w Megane. Kiedyś prowadziłem Astrę J z 1.4 T w kombi i prowadziło się to jak wanna pełna wody, ale przyjemnie się siedziało w środku
  • 23
@M13X: W dziwne samochody celujesz...

z takimi wymaganiami to Skoda Octavia III z jedynym słusznym silnikiem 1.4 TSI, 150 KM, poniżej 8s. do setki(!!!), spalanie w trasie nawet tylko 4,2 (jazda przepisowa), po mieście maks. 8, średnio 6,5L.

Kompakt (czyli coś w co celujesz) z linią sedana ale z funkcjonalnym bagażnikiem bo szyba do góry się podnosi. Spalanie na tyle niskie że podtrutka LPG nawet przez myśl Ci nie przejedzie.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Login_login: wolałbym już Golfa, ale nie stać mnie na egzemplarze z 125 KM, które ponoć są pozbawione wcześniejszych wad. Już się pogodziłem z tym, że w tych pieniądzach nie znajdę idealnego dla mnie samochodu. Mimo wszystko chciałbym pójść na kompromis w możliwie małej liczbie założonych przeze mnie punktów.
@M13X: Szukaj Focusa z 1.6 Ecoboost (Ważne żeby był po akcji serwisowej z wymienionym zbiornikiem płynu chłodzącego) tylko że Ecoboosta typowo nie zagazujesz. Asterki szukaj poliftowej (ze zmnienionym grillem ) Od 2012 ładowano poprawione M32 z większymi łażyskami gdzie problem może nie ustąpił ale został zminimalizowany. Od razu po zakupie kupujesz 3 litry Titana Sintofluid 75Wi i ryzyko ponownie zmaleje.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@CZechuXX: mój obecny diesel pali 5 litrów na 100 przy jeździe 100-120 w cykli mieszanym z niewielkim udziałem jazdy po mieście. Rok temu chciałem zmienić go na mocniejszego diesla, który na tej samej trasie nie powinien palić więcej niż 6/100. W przypadku jazdy na benzynie odchodzi w jakiejś tam skali część kosztów związanych z ekologią diesla, więc liczyłem, że 6-biegowa benzyba spali mi nie więcej niż 7
@M13X: jak wrzucę w 2.0T 100km/h w tempomacie to spalanie wychodzi około 7l. Biorąc pod uwagę różnicę w cenie to wychodzi chyba nawet taniej. A mam około 215KM pod maską. Przy 120 to już około 8 więc już trochę drożej. A zawsze możesz wrzucić LPG i jeździć za pół ceny.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Szlaufman: dzięki za info. Orientujesz się czy te poprawione skrzynie wchodziły od jakiegoś konkretnego miesiąca, albo czy da się to jakoś inaczej rozpoznać? Jeśli chodzi o Focusa, to jestem uprzedzony i nie zmieni się to, dopóki nie dogonią cywilizacji i nie zaczną dawać wajchy do podnoszenia maski jak w każdym normalnym samochodzie
@M13X: Albo wdrapujesz się pod samochód i widzisz większą obudowę i większe gniazda łożysk. Albo auto po lifcie (wszystkie polifty i auta od roku modelowego MY2013 czyli te produkowane mniej więcej od Września 2012) Część 2012.5 też miały nowszy typ skrzyni. Po Vinie raczej nie rozkodujesz. Najlepiej się wdrapać pod samochód bo dzwon skrzyni był ten sam i swapy w obie strony były możliwe
@M13X: Ewentualnie szukaj 2.0 CDTI bo ma skrzynię F40 ale do weryfikacji panewki i uszczelka smoka i zmiana na akcesoryjną. Przy M32 od razu zmieniaj olej i albo olej z Fiata/Alfy albo Titan Sintofluid.

Jak będziesz oglądać zwróć uwagę na to jak pracuje dźwignia, Czy nie haczy czy wraca na luzie na środek, Czy dźwignia nie rusza się/nie drży podczas jazdy na biegu a zwłaszcza w momencie przyspieszania i ujmowania gazu
@M13X: poszukaj gaziarza co ci ogarnie tsi i bierz golfa albo leona
do astr nie jestem osobiście przekonany bo znam dwa przypadki w bliskim otoczeniu gdzie ludziom pękały głowice w tym 1.4 przy zwykłej eksploatacji
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Pangia: pękały korpusy turbin, zazwyczaj na gazie, jak ktoś dużo autostradami jeździł. Pękały też jakieś plastiki przy silniku przez słabej jakości tworzywo, ale nie psuły się co rok, tylko bardziej co 5 lat. Oprócz tego były problematyczne skrzynie M32, ale to było opisane wyżej. 1.4 TSI miały równie dużo problemów i to zdecydowanie bardziej kosztownych. U nich rzeczywiście pękały tłoki. Oprócz tego zakładanie gazu opłaca się dużo mniej
@M13X: Stałem niedawno przed podobnym wyborem ;).

Jeździłem Astra J 1.4, fajne duże wygodne, z tymi skrzyniami to trochę nad wyraz, a nawet jeśli się zdarzy to regeneracja nie powala (Mój mechanik mówił ze koszt ok 1500). Finalnie zniechęciła mnie waga i "zwyczajność" tego auta.

Honda Civic VIII a czy 1.8vtec nie ma przypadkiem regulacji luzów zaworowych na śrubki? Coś mi się wydaje, że tak i koszt takiej operacji nawet w
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@afobam: tak, ale według ludzi jeżdżących na gazie regulacja ta zjada sporą część oszczędności wynikających z gazu. Ogólnie mało kto po jeździe na gazie silnikiem bez hydrualicznej regulacji, decyduje się potem na kolejny samochód w gazie bez hydrauliki. Na benzynie wystarcza ponoć raz na 90-100k, na gazie regulować luzy trzeba praktycznie raz w roku.

A jak z pękającymi plastikami? Podobno kolektor dolotowy i pokrywa zaworów lubią pękać.

Jesli chodzi o budę,
@M13X:

Regulacja luzów zaworowych raz w roku :o? Nie zrozum mnie źle, absolutnie nie chcę się kłócić, nie wiem skąd posiadasz takie informacje. Na benzynie przy normalnej jeździe praktycznie nie ma potrzeby regulacji luzów, 100k km to może sugestia producenta co do sprawdzenia, a jeśli trzeba będzie regulować to ja bym sie doszukiwał przyczyny (mam subaru i nissana ze sporymi przebiegami i nie dzaduje na serwis). W subaru nie brak przypadków